طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

پیوندهای روزانه

۱۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

صفر تا صد ساخت ویلا

ساخت ویلا یک فرآیند پیچیده است. بدون شک فرآیند طراحی و ساخت ویلا باید توسط افرادی انجام شود که هم تجربه در این زمینه داشته باشند و هم به جزئیات طراحی توجه ویژه ای داشته باشند.

اول از همه باید تعریفی از ویلا داشته باشیم.

ویلا چیست و چه کاربردی دارد؟ در واقع به کدام خانه ها ویلایی می گویند؟

ویلا به زبان ساده خانه هایی است که از چهار طرف به بیرون نگاه می کنند.

معمولاً چنین خانه هایی تابستانی هستند و خارج از محدوده شهر هستند.

حتما تا به حال انواع ویلا با طراحی های جذاب و متفاوت را دیده اید و همانطور که می دانید استفاده از ویلا معمولا ثابت نیست و صاحبان آن روزهای بی کار برای فرار از هیاهو و هرج و مرج شهر به ویلاهای خود پناه می برند.

یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در طراحی و ساخت ویلا تاثیرگذار باشد نقشه ویلا می باشد.

توجه به شکل و هماهنگی آن با پلان ویلا بسیار مهم است. برای مثال نور مناسب، تهویه هوا، کاربردی بودن فضاهای طراحی شده و همچنین شرایط اقلیمی در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته مهمی که در طراحی پلان باید به آن توجه کرد این است که طراحی به گونه ای باشد که فضای کافی برای آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و ... وجود داشته باشد.

از آنجایی که ویلا معمولا در زمین بزرگتری از یک ساختمان مسکونی ساخته می شود، سازندگان در طراحی ویلا بازتر بوده و قدرت مانور بیشتری خواهند داشت.

موضوع دیگر توجه به هماهنگی طبقات با یکدیگر و همچنین سقف ویلا در طراحی است.

سقف ویلا می تواند ساده، شیب دار و یا ترکیبی از هر دو باشد.

فراموش نکنیم که طراحی ما نباید با مقررات ملی ساختمان مغایرت داشته باشد.

نمای ویلا و هماهنگی و تناسب پنجره ها را نباید نادیده گرفت.

خوب است ترکیب آنها را با سایبان، سقف، سازه های افقی یا عمویی، متریال مناسب، رنگ ها و عناصر تزئینی و با دقت در نظر بگیرید. پروژه های مختلفی در پلان، محوطه سازی ویلا و نمای ویلا قابل استفاده است.

مراحل ساخت ویلا

 

1- حفاری

اولین قدم در ساخت ویلا، گودبرداری است.

مهمترین هدف کاوش ها رسیدن به خاک محکم و بکر است.

از دیگر اهداف می توان به کاهش مرکز ثقل سازه، قرار دادن فونداسیون در مکانی امن و دور از سیل و یخ زدگی اشاره کرد.

کارهای خاکبرداری باید بر اساس ضوابط فنی انجام شود.

عدم رعایت این معیارها ممکن است منجر به حفاری نامناسب شود.

2- بتن ریزی و ساخت سازه های ویلایی

بعد از خاکبرداری ، بتن ریزی و ساخت ویلا انجام می شود.

در این مرحله باید از بتن مرغوب و مناسب با شرایط هواشناسی ویلا استفاده شود.

همچنین آرماتور مورد استفاده در ساخت فونداسیون ویلا باید بر اساس محاسبات فنی مورد استفاده قرار گیرد.

پس از ریختن بتن، عملیات ارتعاشی برای حذف ذرات معلق در هوا از بتن و انسجام بیشتر آن انجام می شود.

در نهایت چند روز پس از بتن ریزی، بتن سخت می شود تا به حداکثر مقاومت سازه ای دست یابد.

3- دیوار محصور

دیوارها یکی از مهمترین عناصر شکل دهنده نمای بیرونی و داخلی ویلا هستند.

در اجرای آنها باید اصول زیبایی شناسی و مصرف انرژی را در نظر گرفت.

مصالح ساختمانی ویلا بسته به طراحی و نیاز ویلا می تواند آجری یا بلوکی و یا پیش ساخته باشد.

4- سقف ویلا را بپوشانید

پوشش سقف ویلا باید با توجه به نوع ساخت و متراژ ساخت ویلا انتخاب شود.

در انتخاب نوع سقف ویلا باید به عواملی مانند نصب آسان، مقاومت در برابر شرایط جوی، مقاومت در برابر زلزله و آتش سوزی و زیبایی آن توجه کرد.

5- اجرای نما

نمای ویلا چیزی است که در نگاه اول می بینیم و تاثیر زیادی در زیبایی و قیمت ویلا ما دارد.

هنگام طراحی نما باید حداکثر توجه به زیبایی و هماهنگی آن با سایر قسمت های ویلا باشد.

در بخش های بعدی انواع سبک های طراحی ویلاهای مرسوم بحث می شود.

6- دکوراسیون داخلی ویلا

دکوراسیون داخلی ویلا به اندازه نمای ویلا اهمیت دارد.

در دکوراسیون داخلی ویلا می توان از نورپردازی ها، تزیینات و بافت های مختلف و متنوع استفاده کرد.

آنچه در دکوراسیون داخلی ویلا بسیار حائز اهمیت است، تجربه طراحی و طراحی اولیه آن است.

سعی کنید همیشه برای طراحی و ساخت ویلای خود از طراحان خوش نام و با تجربه استفاده کنید.

7- محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا بسته به مساحت کوچک یا بزرگ حیاط می تواند متفاوت باشد.

هنگام محوطه سازی ویلا باید به نوع خاک، مساحت زمین و شرایط اقلیمی برای کاشت توجه شود.

در صورت امکان می توان از استخر برای محوطه سازی ویلا استفاده کرد.

استفاده از آلاچیق در محوطه سازی ویلا نیز بسیار متداول است.

اگر قصد ساخت ویلا یا بازسازی ویلای خود را دارید پیشنهاد ما شرکت معماری و دکوراسیون باغ ایرانی است.

انجام کلیه مراحل ساخت و ساز و ساخت ویلا از صفر تا صد بصورت پیمانکاری و ساخت استخر و جکوزی به روش و نقشه های روز همراه با طراحی سازه و معماری ویلاهای خاص و ساخت لوکس ویلاها

کلیه خدمات ویلاسازی و بهسازی ویلا به صورت مذاکره و مدیریت قرارداد در تمامی مناطق کشور بخشی از خدمات شرکت باغ ایرانی برای شما می باشد.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

طراحی ویلا اولین قدم در ساخت ویلا. داشتن یک ویلای رویایی آرزوی بسیاری از ماست. ویلا که می توانیم تعطیلات و آخر هفته ها را در آن با آرامش بگذرانیم. ویلایی که می تواند میزبان خوبی برای ما و عزیزانمان باشد. ویلایی که بعد از سال ها استفاده برای ما تکرار نمی شود و به معنای واقعی کلمه از بودن در آن خوشحال خواهیم شد. اگر به دنبال ساخت چنین ویلایی هستید; تا پایان این پست با ما همراه باشید. در این مقاله می خواهیم نکات مهمی را در زمینه طراحی کلبه، محوطه سازی کلبه و نمای کلبه با شما در میان بگذاریم.

محوطه سازی ویلا


در ساختمان های مختلف درجه اهمیت هر بخش نسبت به بخش های دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، محوطه سازی در طراحی کلبه ها بسیار مهمتر از ساختمان های شهری است.ویلاها معمولا محل سکونت موقت هستند. بنابراین فعالیت های اوقات فراغت در آنها اولویت دارد. این ویژگی نیز به موضوع محوطه سازی در آن توجه بیشتری دارد. داشتن فضای بیرونی خوب یا همان حیاط ویلا به شما این امکان را می دهد که سرگرمی ها و کاربردهای متنوعی را تجربه کنید. توصیه های مختلفی در این زمینه وجود دارد که در سه نکته مهم بعدی طراحی ویلا به آنها اشاره خواهیم کرد.

نسبت مناسب بین مساحت ویلا و زیربنا


هیچ نسبت استاندارد خاصی وجود ندارد. و این همه به اندازه زمین و نیاز شما بستگی دارد. اما با توجه به این فرض کلی که شما زمین محدودی دارید. پیشنهاد می کنیم فضای بیشتری را برای طراحی محوطه ویلا در نظر بگیرید.به یاد داشته باشید که ویلا بدون فضای باز مناسب عملا هیچ تفاوتی با آپارتمان ندارد. پس هر چقدر هم که در این مرحله از طراحی ویلا هزینه و هزینه کنید پشیمان نمی شوید.

امکانات رفاهی محدود اما با کیفیت در طراحی ویلا


مهم نیست که فضای بیرونی ویلای شما چقدر بزرگ است. باز هم، محدودیت هایی در ساخت برخی از کاربری ها خواهید داشت. بنابراین به جای تلاش برای داشتن یک نمونه مینیاتوری از تمام امکانات مختلف در حیاط خلوت. فقط روی چیزهای جالب تر و مهم تر کار کنید. این به شما کمک می کند حداقل چند گزینه کاملاً کاربردی را در ویلای خود تجربه کنید.

مثلاً دو به دو بودن استخر در حیاط فقط برای بچه ها خوب است. همان استخر اگر امکانات کافی برای گرمایش و تصفیه آب وجود نداشته باشد. او حتی به اندازه کافی برای آن خوب نیست.در مثالی دیگر، یک آلاچیق مناسب باید فضایی را برای حداقل 10 مهمان فراهم کند. همچنین باید مکانی را برای آتشدان فراهم کند. و دسترسی خوبی به باربیکیو وجود داشته باشد. به طور خلاصه نمی توان در یک محوطه کوچک به طور همزمان آلاچیق، زمین بازی، استخر، باغ، وسایل بازی کودکان، پیاده رو، مسیر دوچرخه سواری و... داشت. پس باید انتخاب کنید و مهمترین چیزها را اولویت بندی کنید.

کاربردی بودن طراحی ویلا در تمامی شرایط


سومین و آخرین لحظه مهم برای محوطه سازی ویلا مربوط به کاربردی بودن کاربری ها ساخته شده در آن در تمامی شرایط می باشد. به عنوان مثال استخر خوب، استخری است که بتوان در فصول سرد سال از آن استفاده کرد. یک آلاچیق خوب نیز باید بتواند نیازهای شما را در شرایط آب و هوایی مختلف برآورده کند.در زمینه طراحی کلبه توجه به نورپردازی محوطه ویلا بسیار حائز اهمیت است. اگر حیاط ویلای شما از نور کافی برخوردار است قابل استفاده در شب می باشد به این صورت که ساعاتی که بهترین زمان برای جمع شدن و دورهمی های دوستانه شماست.

طراحی نما ویلای دوبلکس


طراحی ویلا در نمای آن یکی دیگر از بخش های مهم این فرآیند است. نمای ویلا اگرچه ظاهری دارد. اما به معماری و دکوراسیون داخلی ساختمان نیز مربوط می شود. در اکثر ویلاها طبقات بالایی دارای تراس های بزرگ مانند تخت خواب های فنری هستند. استفاده از این فضاها فضایی گویا بین فضای داخلی ویلا و محوطه آن و فضای باز است. از طرفی وجود این فضا می تواند در طراحی نمای ویلا تاثیرگذار باشد. همچنین اگر طراحی داخلی ویلا دوبلکس باشد بر ظاهر آن تاثیر می گذارد.

در طراحی نمای ویلا به دو نکته زیر توجه کنید:

اولین نکته در مورد سبک طراحی نمای ویلا است. اگر می خواهید یک ویلای استاندارد از نظر اصول معماری داشته باشید; شما باید بتوانید از سبک و سلیقه ثابت برای طراحی نمای بیرونی ویلا و معماری داخلی آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید معماری و دکوراسیون داخلی را بر اساس طراحی کلاسیک طراحی کنید; طراح بیرونی نیز باید از این سبک پیروی کند.

در طراحی ویلا در ایران معمولا از سبک های کلاسیک یا مدرن استفاده می شود. و سبک های کمتر شناخته شده کمتر مورد استقبال قرار می گیرند.

آخرین سوال در مورد انتخاب سبک طراحی ویلا (به خصوص در قسمت نما) به فضای شهری یا مناطقی که ویلا در آن ساخته شده است برمی گردد. زیرا معمولاً اصول شهرسازی ایجاب می کند که از نظر سبک طراحی شبیه سایر ساختمان های مجاور باشید.

نکته دوم در طراحی نمای ساختمان ویلایی توجه به مصالح به کار رفته در آن است. میزان فرسایش نمای ساختمان در مقایسه با نمای داخلی بسیار بیشتر است. قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی مانند آفتاب، باران، برف، باد و غیره. عامل اصلی این فرسایش است. بنابراین هنگام انتخاب مصالح ساختمانی مورد استفاده در طراحی ویلا، توجه به موقعیت جغرافیایی، شرایط اقلیمی و آب و هوای ویلا بسیار مهم است.

برای مثال در شمال ایران، ساخت نمای ویلا سنگی (برای مقاومت بهتر در برابر رطوبت) انتخاب منطقی تری است. در حالی که در شهرهای کویری و کوهستانی انتخاب نمای آجری به دلیل عایق بودن حرارت و برودت می تواند بسیار جذاب باشد.

نکته سوم و آخر مربوط به کیفیت ساخت است. در طراحی ویلا صرف نظر از نوع مصالح استفاده شده در نما، توجه به عایق بودن آن بسیار مهم است. دیوارهای خارجی ویلا از جمله نما باید در برابر رطوبت، گرما، سرما، آلودگی صوتی، حشرات و موز مقاوم باشند.

در پایان توصیه می کنیم برای ساخت یک ویلا حرفه ای و کامل، کار طراحی ویلا و همچنین اجرای آن را به یک گروه متخصص و مجرب بسپارید. گروه معماری باغ ایرانی پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه می باشد.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

روند ساخت و ساز در شمال کشور از نظر بسیاری کار بسیار ساده ای است که به راحتی انجام می شود، اما در واقع کار پیچیده ای دارد و سختی های خاص خود را دارد که در صورت عدم رعایت صحیح مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. . و آسیب پذیر خواهد بود. پس بهتر است حداقل از یک شرکت معتبر مشاوره بگیرید، برای ساخت ویلا در شمال یا سایر نقاط کشور ابتدا نیاز به پروانه یا پروانه ساختمانی دارید. یعنی قبل از اجرای طرح ویلاسازی در شمال باید میزان تراکمی که معمولا شهرداری برای مناطق روستایی و شهری و حومه در نظر می گیرد را به دقت و به درستی رعایت کنید.

تراکم شهرداری برای شهری مثل تهران 60 درصد و برای حومه و حاشیه شهر بستگی به نوع استان و منطقه دارد. در برخی نقاط این عدد به 30 درصد کاهش می یابد. نرخ اشتغال 60 درصد مساحتی است که ویلا از آن ساخته شده است.
برای شروع ابتدا به یک پلان معماری یا همان پلان ساخت ویلا، تجهیزات مکانیکی و برقی و همچنین سازه نیاز دارید. در واقع ساخت ویلا در شمال و مازندران اولین و مهمترین موضوع طراحی است. برای تهیه طرح ساخت ویلا در شمال کشور، لازم است ابتدا تمامی شرایط مربوط به موقعیت ویلا اعم از متراژ، شرایط زمین، توپوگرافی (ارتفاع)، ضوابط لازم وجود داشته باشد. برای ساخت و ساز در این منطقه جهت وزش باد و همچنین زاویه تابش نور خورشید باید به دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا به یک طرح اساسی دست یابیم.در این میان نظر کارفرما و سلیقه او بسیار مهم است.
وقتی صحبت از طراحی پلان ساخت ویلا می شود، شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند. در ضمن شرکت طراحی ویلا باغ ایرانی فعالیت موثر در زمینه طراحی پلان های ساخت ویلا و اجرای کلیه پروژه های ساختمانی با کادری مجرب از مهندسین با مهارت های اجرایی بالا، طراحان حرفه ای و خوش ذوق با شماست .

امروزه ساخت ویلا در نقاط مختلف ایران مرسوم است. افرادی که در مناطق مرکزی مانند تهران و البرز زندگی می کنند ترجیح می دهند یک ویلای کوچک در مازندران و گیلان داشته باشند. برای اینکه بتوانید در شمال ویلا بسازید باید سلیقه و نظر کارفرما را داشته باشید. ، شرایط محیطی و ساختمان های مجاور باید مطالعه شود در غیر این صورت ساخت و ساز چندان موثر نخواهد بود. اگر تمام این شرایط با نهایت دقت رعایت شود، چنین ساختمانی پس از ساخت فوق العاده ایمن، اقتصادی و راحت خواهد بود. برای تهیه نقشه ساخت ویلا باید شرایط اقلیمی به درستی در نظر گرفته شود. با چنین ساخت و سازهایی، طراحی داخلی ویلا و معماری آن بستگی زیادی به موقعیت جغرافیایی شمال دارد.
زمانی که می خواهیم نقشه ساخت ویلا را در شمال یا نقاط دیگر کشور طراحی کنیم، باید تمامی نکات مربوط به فضای داخلی ویلا و نسبت فضاهای بیرونی به طور کامل رعایت شود. همه چیز از جمله فضای سبز ویلا و طراحی نما تاثیر بسزایی در زیبایی آن خواهد داشت. نحوه استفاده صحیح و کلی از این فضای باز بسیار مهم است. چیدمان باغ ویلا، پارکینگ و استخر باید اصولی طراحی شود. فضای داخلی خانه باید هماهنگی کاملی با بیرون و حیاط داشته باشد. این بدان معناست که هر طراحی داخلی خانه را نمی توان با هیچ طراحی بیرونی ترکیب کرد. داشتن برنامه ریزی صحیح و اصولی برای ساخت ویلا در شمال بسیار ضروری است.

کیفیت و استحکام ساخت ویلا


موضوع دیگری که بسیار مهم است دوام و استحکام ویلا است. دوام و استحکام داربست یا طراحی سازه ساختمان بسیار مهم است و نقش مهمی در استحکام ساختمان دارد. در واقع این استحکام بنا را نمی توان از روی ظاهر آن تشخیص داد. برای ساخت ویلا در شمال هم نازک کاری و هم کار سخت برای کیفیت ساختمان و اصل ساخت بسیار مهم است. به عبارت دیگر اگر کیفیت نازک کاری و سفت کاری بالا باشد، ساختمان مستحکمتر و امنیت ساکنین بالاتر می رود. ناگفته نماند که کیفیت بالای این دو قسمت به صرف هزینه بیشتر بستگی دارد.
در واقع قسمت نازک کاری شامل سرامیک، در و پنجره، شیرآلات، گچ، کاشی و چیزهایی است که به راحتی در ساختمان قابل مشاهده است. این قسمت معمولاً ظاهر ساختمان را پوشش می دهد و اگرچه کیفیت این قسمت حائز اهمیت است، اما اگر مصالح به کار رفته در آن مطابق با ذائقه انسان نباشد، به راحتی می توان وجود آن را با قیمتی مقرون به صرفه تغییر داد و تغییر داد. اما چیزی که نباید فراموش شود قسمت سخت کاری ویلا است که امنیت ساکنین آن به استحکام سازه بستگی دارد یا اسکلت و سختی کار در صورتی که کیفیت لازم را نداشته باشد; جان اهالی در خطر است و با صرف هزینه نمی توان آن را جبران کرد.

زمانی که قصد ساخت ویلا در شمال را دارید باید این اصول را رعایت کنید که هم ساخت ویلا در شمال به درستی انجام شده و هم هزینه ها از بین نرود. موقعیت جغرافیایی، شرایط محیطی، دکوراسیون داخلی، فضای باز، استخر، پارکینگ، سرویس بهداشتی و ... از جمله عناصر مهمی است که در خانه های کوچک حتی در طراحی یک ویلای 100 متری باید به آن توجه کرد.
یکی از مناطق متداول برای ساخت ویلا یا طبقه دوبلکس پلان 100 متری ویلا می باشد زیرا هم مقرون به صرفه است و هم پاسخگوی نیاز اکثر خانواده ها می باشد. نحوه طراحی این نوع ساختمان بسیار مهم است که در بزرگ جلوه دادن خانه بسیار مهم است. برای ساخت ویلا، اولین چیزی که اهمیت دارد، ساخت پنجره های بزرگ و بلند است که هم خانه را بزرگتر نشان می دهد و هم به فضای داخلی نور بیشتری می بخشد که باعث راحتی می شود. یکی دیگر از عواملی که برای پلان ساخت ویلا در شمال حائز اهمیت است، چیدمان داخلی و به عبارتی دکوراسیون داخلی است.
نکته اصلی که در برنامه ریزی یک ویلای 100 متری باید به آن توجه کرد، استخدام نیروهای واجد شرایطی است که از صلاحیت کافی در این زمینه برخوردار باشند و بتوانند به درستی سلیقه کارفرما را در نظر بگیرند. زمانی که نقشه ویلای 100 متری به درستی طراحی شد، باید شرایط اقلیمی و جغرافیایی را در نظر گرفت. پس از انجام این مراحل، نتایج باید در اختیار کارفرمای پروژه قرار گیرد که در صورت رضایت کارفرما، کار ساختمانی را آغاز خواهد کرد.
 با سپردن پروژه خود به این شرکت در زمینه طرح ویلاسازی در شمال جای نگرانی ندارید; چرا که از همان ابتدای کار که همان طراحی است تا اجرای ویلا و حتی نحوه چیدمان خانه برای شما خواهد ماند. این شرکت تمامی پروژه های اجرایی خود را برای رفاه حال مشتریان و آسایش آنها به بهترین شکل ممکن بیمه می کند.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

اگر قصد ساخت ویلا یا واحد مسکونی را دارید، قطعا می دانید که چقدر هزینه خواهید کرد و چه زمانی قصد انجام پروژه خود را دارید، در اینجا تنها و مهمترین چیزی که باقی می ماند انتخاب پیمانکار مناسب است. پیمانکار مناسب برای نوع پروژه ای که قصد ساخت آن را دارید یکی از مهمترین آنهاست زیرا می تواند پروژه را به خوبی انجام دهد یا به معنای واقعی کلمه می تواند آن را خراب کند.قطعا اگر پروژه ساختمانی در حال تردد در منزل یا شهر شما باشد با کلمه پیمانکار برخورد کرده اید. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که مجری کیست؟ اگر ویلا یا کلبه بسازیم پیمانکار چه می کند؟

ابتدا باید بررسی کنیم که مجری کیست و چه می کند. پیمانکار شخصی حقیقی یا حقوقی (شرکت یا تیم) که طی قراردادی با کارفرما، ساخت پروژه ای مانند ساخت ویلا را بر عهده می گیرد. این افراد به منظور تحقق اهداف قرارداد و بر عهده گرفتن مسئولیت آن با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی برای انجام امور مختلف از جمله آماده سازی، نصب، ساخت، اجرا و ... قرارداد می بندند.

کیفیت عملکرد کار


قبل از هر چیز وقتی صحبت از پروژه های ساختمانی مانند ویلا می شود، مهمترین ویژگی کیفیت کار است. اگر پیمانکار مناسبی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی را در طول پروژه حفظ کند، پروژه شما یک موفقیت بزرگ خواهد بود. به همین دلیل مهم است که بر اساس کیفیت کاری که انجام می دهید، پیمانکار مناسب را انتخاب کنید که ممکن است به مواد و اجزای مورد استفاده و یا کیفیت کارشناسان مجری پروژه مربوط باشد. لازم به ذکر است که پیمانکار قادر است طراحی ویلا را به بهترین نحو انجام دهد یا خیر.

اخلاق حرفه ای


افرادی که در این صنعت کار می کنند می دانند این صنعت چگونه کار می کند و رفتار حرفه ای خواهند داشت زیرا حرمت کار را درک می کنند.پس اگر پیمانکاری را انتخاب کنید که تجربه و دانش کاملی از این صنعت داشته باشد، مطمئن باشید رفتار حرفه ای را خواهید دید.

زمان بندی درست


اگر پیمانکار خوب و دقیقی انتخاب کنید مطمئن باشید که کارتان به موقع انجام می شود زیرا پروژه های ساخت ویلا به گونه ای است که هر چه زمان انجام یک پروژه بیشتر از حد انتظار باشد سود کمتری خواهید داشت. . .

چگونه انجام کار


یک پیمانکار مناسب از تکنیک ها و فناوری های مفید و اقتصادی برای پروژه استفاده خواهد کرد. پس اگر پیمانکار درست و باهوشی را انتخاب کنید، از تکنیک هایی استفاده می کند که پروژه شما را به موقع و با کیفیت عالی تکمیل می کند.

رعایت اصول ایمنی


رعایت اصول ایمنی یکی دیگر از مواردی است که می تواند به شما در انتخاب یک پیمانکار خوب کمک کند. می توانید به پیمانکاری اعتماد کنید که از کارگران شما در برابر خطرات در محل کار محافظت می کند.ایجاد خطر احتمالی در حین ساخت و ساز می تواند ماه ها به تعطیلی پروژه ها منجر شود و تنها همکاری با پیمانکارانی که این اصول را رعایت می کنند می تواند از این امر جلوگیری کند.

فهم درست از کار


یک پیمانکار خوب درک درستی از پروژه شما خواهد داشت و به راحتی متوجه می شود که پروژه در مورد چیست و مطمئن است که درک برای موفقیت هر پروژه بسیار مهم است.هر دو طرف قرارداد باید از نتیجه نهایی و عناصر به کار رفته در ساخت ویلا آگاه باشند و درک درستی از متریال و نتیجه نهایی داشته باشند.به خاطر داشته باشید که نگاه کردن به نمونه کارهای یک هنرمند می تواند کمک زیادی به شما کند تا هم بتوانید کار او را درک کنید و هم از نمونه کارهای قبلی ایده بگیرید.

رابط درست


ویلاها پیچیده هستند و برای اجرای پروژه به متخصصان مختلفی نیاز دارند که با هم همکاری کنند. پیمانکاران به دلیل حضور در صنعت ارتباطات خود را دارند و افراد مناسب را برای انجام کار می شناسند، بنابراین یک پیمانکار خوب کلید شما برای جمع آوری یک تیم حرفه ای مناسب برای پروژه شما است.

چشم انداز نهایی کار


برای همه ذینفعان مهم است که آیا چشم اندازی که در ابتدا تعیین کرده اند در پایان محقق می شود یا خیر. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که پیمانکار نظرات مشابهی با کارفرما داشته باشد. زیرا در نهایت پیمانکار مسئولیت اجرا را برعهده دارد، لذا مسئولیت تحقق چشم انداز نیز بر عهده اوست.در نهایت باید به یاد داشته باشیم که یک پیمانکار حرفه ای همیشه در دسترس است و شما را از هر کاری که انجام می شود مطلع می کند. او بودجه شما را به خوبی مدیریت می کند و پروژه شما را به موقع اجرا می کند.

کلام آخر


اینها نکات مهمی هستند که در انتخاب پیمانکار مناسب برای ساخت ویلای شما تاثیر بسزایی خواهد داشت و باید سعی کنید در پروژه های بعدی خود آنها را بگنجانید.پایبندی به این عناصر به لطف درک بهتر، دید مشترک، تیم سازی خوب، اعتماد و حرفه ای بودن منجر به پروژه هایی می شود که کیفیت بالایی دارند و به موقع تکمیل می شوند.پروژه های مذاکره ویلا یکی از مهمترین و سخت ترین پروژه های مذاکره است. به عنوان یک کارفرما، باید بهترین پیمانکار را برای پروژه ساخت و ساز ویلا انتخاب کنید.آنچه اعتماد و اعتبار یک پیمانکار را در زمینه ویلاسازی رقم می زند در واقع تجربه و کار خلاقانه و نوآورانه پیمانکار است. هر چه مدیر بهتر، مرتب تر و دقیق تر باشد، کارفرمایان بیشتری را می توان به شرکت یا شخص واقعی که به عنوان پیمانکار مشغول به کار است جذب کرد.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

طراحی ویلا به عنوان شاخه ای از معماری توانست رویای ساخت ویلاهای لوکس و راحت را برای افراد با توقعات و سلیقه های متفاوت محقق کند. هر ساله در طراحی ویلا پروژه ها و ایده های جدیدی مطابق با گرایش ها و تئوری های معماری ارائه می شود. ایده های جذاب برای ساخت ویلا برگرفته از دانش، ذوق و خلاقیت معماران از سراسر جهان است.در دنیای امروزی که به عصر ارتباطات معروف است، ایده های طراحی ویلا از طریق شبکه ها و وب سایت های جهانی مطرح شده و منبع الهام سایر معماران در مناطق مختلف است.این امر به ویژه در طراحی یک ویلای مدرن که گذشته و سنت های معماری را نادیده می گیرد مشهود است.

آزادی در فضاسازی و طراحی نمای ویلا باعث می شود طراحان هنر خود را در ایده پردازی و خلاقیت نشان دهند و حتی در رویدادهایی مانند مسابقات معماری نامزد جوایز جهانی شوند.ایران هم عقب نمانده و با معماران حرفه ای، خوش ذوق و شیک خود، ویلاهای زیبای خود را به رخ جهانیان می کشد.

امروزه ویلاها دارای امکانات متعددی هستند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

امکانات ورزشی شامل فوتسال، زمین بسکتبال، سالن بدنسازی، تنیس، بیلیارد، مسیر دوچرخه سواری و ..... امکانات مشابه در ویلاهای مجلل نشان می دهد که صاحبان ویلا رقابت بسیار خوبی برای تفریح، ورزش و تفریح ​​با خانواده و دوستان در محیط طبیعی دارند. تعداد نسبتا زیاد اتاق ها از ویژگی های ویلاهای مجلل و زیبا است. نمای اتاق های این ویلاها معمولا مشرف به چشم انداز زیبایی است که طراحی شده است. پنجره های دو جداره بزرگ و نور کافی از ویژگی های اتاق های این ویلاها است.طراحی داخلی ویلا اصولا به گونه ای ساخته شده است که هر اتاق با توجه به سن و سلیقه افراد طراحی خاصی را شامل می شود.

 ویژگی ها به همین جا ختم نمی شود، تعداد طبقات، حتی شکل لابی، نوع پله های استفاده شده در ساخت ویلا، طراحی پلان ویلا، سبک و نوع فضا، نوع متریال مورد استفاده در ساختمان ویلا، وضعیت روشنایی کلبه، تجهیزات و امکانات مدرن از جمله سیستم هوشمند کلبه، دوربین های مدار بسته، همگی از ویژگی های ویلاهای لوکس شناخته می شوند.

محوطه سازی در این ویلاها می تواند بسیار زیبا باشد; درختان میوه زیبا، مسیری در حیاط وجود دارد، گلهای معطر و زیورآلات زیبا و ترکیب صدای آب، فواره ای زیبا با صدای پرندگان شاد برای تسخیر هوش هر انسانی و استخری روباز ،در این منطقه با صندلی های آفتابگیر و زیبا.

طراحی ویلا و امکانات این گونه ویلاها واقعا خیره کننده است. ویلاهایی که استخر روباز داشتند شاید در گذشته ویلاهای لوکس محسوب می شدند، اما امروزه حتی صاحبان ویلاهای کوچک هم آنها را می خواهند.

به همین دلیل برای ساخت یک ویلای ارزان و کوچک با بهره مندی از امکانات تفریحی نیاز به طراحی خلاقانه و بهینه است.

دانش معماری ویلا و حیاط سازی به ما کمک می کند تا با ایده های جدید و جالب در ایران و جهان آشنا شویم. البته لازم به ذکر است که ویلاها از نظر سبک معمولا به سه دسته طراحی مدرن، کلاسیک و روستیک ویلا دسته بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی ها منحصر به فردی هستند. امکانات هر یک از آنها را می توان جداگانه در نظر گرفت. شناخت این ویژگی ها با دانش معماری امکان پذیر است، اما بیشتر منظور ما از این مقاله ارائه ویژگی های کلی سبک های ویلا است.

بسیاری از علاقه مندان به درختان، گل ها و گیاهان، محوطه سازی ویلای خود را بر اساس طراحی باغ ویلا انجام می دهند. درختان میوه و باغ های مختلف از جمله گیاهان معطر و زیبا از دیگر ویژگی های طراحی فوق العاده باغ ویلا است.

ویژگی های طراحی ویلا ممکن است به صورت مکتوب توضیح داده نشود. دیدن نمونه ویلاها و امکانات آنها از نزدیک بسیار خوب است. در وب سایت و اینستاگرام گروه معماری باغ ایرانی در قالب انیمیشن و اسلاید می توانید نمونه های زیبا و متنوع ویلا را مشاهده نمایید. کارشناسان همچنین مسئول مشاوره در مورد طراحی و قیمت هستند.

برخی می گویند حتی در نگاه اول هم می توان تفاوت یک ویلای لوکس و یک ویلای معمولی را فهمید. بله، این گفته کاملا درست است.

نتیجه:

طراحی ویلا در نقاط مختلف دنیا بسته به شرایط آب و هوایی، فرهنگ ها و سلیقه های مختلف می تواند متفاوت باشد و تصمیم گیری در مورد ویژگی های یک ویلای زیبا در نهایت به کارفرما بستگی دارد. مشاهده نمونه طراحی ویلا در ایران و نقاط مختلف دنیا به صاحب ویلا این نظر را می دهد که طراح ویلا موظف به رعایت اصول اولیه طراحی و ارائه ایده های جذاب و مطابق میل و سلیقه کارفرما بهترین طراحی را دارد.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

ویلای مدرن نمادی از رفاه و صلح در سراسر جهان هستند. همه ما به دنبال مکانی زیبا برای گذراندن اوقات فراغت خود هستیم. اگر می خواهید از محیط طبیعی زیبا لذت ببرید، اگر می خواهید ویلای فعلی خود را بسازید یا بازسازی کنید، می توانید ایده های خلاقانه زیادی برای طراحی آن پیدا کنید. تیم با تجربه باغ ایرانی با سالها تجربه در زمینه طراحی ویلا و ساخت بهترین و زیباترین ویلاها به شما کمک می کند تا با بهترین ایده ها ویلای مورد نظر خود را طراحی کنید. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویلا مکانی مناسب برای کسانی است که از محیط آلوده و متلاطم شهرها خسته شده اند و به دنبال یک زندگی آرام و راحت هستند. قبلاً تصور می شد زندگی در ویلا به معنای کنار گذاشتن تمام امکانات رفاهی دنیای مدرن است، اما با طراحی جدید ویلاهای مدرن این موضوع تغییر کرده است. زندگی منحصر به فرد در ویلاهای امروزی علاوه بر ارائه تمام مزایای یک ویلای سنتی، امکانات لوکس دیگری را نیز ارائه می دهد.

برخی از ویژگی های ویلاهای مدرن و لوکس:


 بالاترین امکانات و تجهیزات:

ویلاهای مدرن دارای یک استخر شنا، اتاق نشیمن بزرگ، آشپزخانه کاملاً مجهز و مدرن هستند. اتاق ها با توجه به کوچکترین جزئیات طراحی و ساخته شده اند. آنها به تمام امکانات رفاهی و تجملاتی که از زندگی مدرن انتظار می رود، مانند سرگرمی و اینترنت مجهز هستند.

بهترین طراحی:

یکی از مهمترین جنبه های هر ویلا طراحی کلی آن از نظر معماری، محوطه سازی، طراحی داخلی و ... است که همه این عناصر با هم ترکیب شده اند تا فضایی مشترک ایجاد کنند.

موقعیت نزدیک به طبیعت:

ویلاهای مدرن نزدیک به مکان های جذاب و آرام مانند سواحل و جنگل هستند، محیطی که افراد می توانند هر زمان که بخواهند به دور از شلوغی استراحت کنند.

فضای آرام:

مطالعات مختلف نشان می دهد که زندگی در شهرهای بزرگ باعث افزایش استرس و در نتیجه کاهش کیفیت زندگی می شود. برای این نوع موارد، بهترین درمان مکانی ساکت است که بتوانید در آن استراحت کنید. بنابراین ویلاهای مدرن راهی برای برون رفت از مشکلات شهر هستند. آرامش یک ویلای مدرن کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد.

بالاترین استانداردهای ایمنی:

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی و ساخت ویلا رعایت استانداردهای ایمنی است. ویلاهای مدرن با دوربین ها و درب های الکترونیکی محافظت می شوند.

انواع ویلا بر اساس سبک:


ویلای کلاسیک
ویلای مدرن
ویلا در سبک روستایی یا روستایی
باغ ویلای ایرانی
سبک ویلایی یکپارچه
ویلا روستیک

افراد سبک ها و سلیقه های مورد علاقه متفاوتی دارند. اما وقتی صحبت از ویلاهای مدرن و مجلل می شود، معمولا همه ما آن ها را دوست داریم. هر کسی ایده خود را برای ساخت ویلای خود دارد. ویلاهای مدرن و مجلل مکان های ایده آلی برای گذراندن تعطیلات و ارائه آرامش واقعی هستند. برخی از آنها به دریا یا اقیانوس نزدیک هستند.

ویلاهای لوکس با طراحی منحصر به فرد و فضای داخلی منحصربفرد خود جلب توجه می کنند. اگر می خواهید از تجمل زیاد لذت ببرید با باغ ایرانی تماس بگیرید و طرح لوکس ویلای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای طراحی نمای ساختمان و طراحی داخلی و معماری ویلا می توانید از خدمات باغ ایرانی استفاده کنید. در این قسمت و در سایت باغ ایرانی می توانید این طرح های شگفت انگیز را در سراسر جهان مرور کنید و ویلای مورد علاقه خود را انتخاب کنید. 

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

اکثر افراد با استفاده از طراحی ویلا در یکی از خوش آب و هواترین مکان ها در اقصی نقاط کشور سعی در یافتن مکانی برای تجدید قوا دارند. علاوه بر این، برخی از افراد برای مدت طولانی از این هدیه لذت می برند; اما کار زیاد آنها را مجبور به ترک ویلای خود رها کرده است. این گروه در شرایط امروزی نیز به دنبال بازسازی ساختمان ویلای قدیمی خود هستند تا امکانات رفاهی لازم را برای ایجاد اوقات خوشی برای خود و خانواده خود فراهم کنند.

 طراحی ویلا و بازسازی بنای ویلاها از گذشته ضرورتی است که اکنون بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به شرایط حاکم بر جوامع مدرن و ایجاد فاصله بین انسان و طبیعت، نیاز به فضای آزاد ویژه بیش از پیش اهمیت می یابد. به همین دلیل است که طراحی ویلای جدید و بازسازی ساختمان ویلایی قدیمی پر رونق است.

جدیدترین روش های طراحی ویلا که در حال حاضر مورد توجه عموم قرار گرفته است، طراحی ویلاهای کلاسیک و مدرن می باشد. از روش های ذکر شده می توان برای بازسازی ساختمان ویلایی نیز استفاده کرد. هیچ یک از دو روش ذکر شده در این قسمت بر دیگری ارجحیت ندارد و انتخاب بین طراحی ویلای مدرن یا طراحی ویلای کلاسیک صرفا به خواسته و روحیه کاربران بستگی دارد.

بازسازی و طراحی ویلای مدرن

طراحی مدرن ویلا اولین انتخاب کارفرمایان است که در حال حاضر سبک طراحی ویلا را انتخاب می کنند. زیرا استفاده از این سبک برای طراحی ویلا یا بازسازی ساختمان ویلایی قدیمی نسبت به طراحی ویلای کلاسیک مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. ویلاهای مدرن ساده و تمیز هستند و در نتیجه بیننده با طراحی آن ارتباط موثر و قوی برقرار می کند. همچنین می توان با یک نگاه به مفهوم کلی یک ویلای مدرن پی برد.

انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا یا بازسازی ساختمان ویلایی به افراد این امکان را می دهد که به تدریج متراژ ساختمان خود را افزایش دهند. بنابراین در صورت وجود محدودیت منابع مالی برای کارفرما می تواند حداقل متراژ مورد نیاز را در طراحی اولیه ویلا در نظر گرفته و به مرور ساختمان موجود را توسعه دهد. بازسازی ساختمان ویلایی به این سبک طراحی نیز آسانتر است چرا که طراحی ویلا جدید با توجه به فضاهای موجود با کمترین تغییرات امکان پذیر خواهد بود.

بازسازی و طراحی ویلای کلاسیک

طراحی ویلای کلاسیک نسبت به روشی که در قسمت قبل ذکر شد کمتر مورد استقبال قرار گرفته است. دلیل این امر را می توان در هزینه های بالای طراحی ویلای کلاسیک جستجو کرد. اصول طراحی ویلای کلاسیک بر پایه درخشندگی است. در این سبک از طراحی ویلا توجه زیادی به عناصر باشکوه و فریبنده می شود. استفاده از مجسمه های سنگی، طراحی شاه نشین برای ویلا و طراحی محوطه های چشمگیر در این سبک از طراحی ویلا از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگرچه این سبک از طراحی ویلا بسیار گران است و برای دستیابی به نتایج عالی به قیمت بالایی نیاز دارد، اما ویلاهای لوکس زیادی ایجاد می کند که جلوه بصری منحصر به فردی دارند. می توان از این سبک برای بازسازی ساختمان ویلایی قدیمی استفاده کرد; اما برخی از عوارض وجود دارد که باید صرف شود. برای اطمینان از بهتر انجام شدن کار می توان پروژه را به متخصصان شرکت معماری ارجاع داد و به اصطلاح کار را به کاردان سپرد.

بازسازی ویلاهای قدیمی

بازسازی ویلاهای قدیمی منجر به استفاده بهینه از امکانات موجود می شود. در این روش تنها قسمت هایی از ساختمان که نیاز به تعمیر و اصلاح دارند تغییر می کنند و کل ساختمان تخریب نمی شود. برای بازسازی ساختمان موجود در اولین قدم باید سبک طراحی ویلا را مشخص کرد. برای انتخاب سبک طراحی ویلا و بازسازی ساختمان می توانید از سبک قبلی پیروی کنید و یا با توجه به نیاز کاربران سبک جدیدی را برای این کار انتخاب کنید.

بازسازی ساختمان ویلا و طراحی ویلا جدید از هدر رفتن منابع طبیعی جلوگیری می کند و از آسیب به محیط زیست جلوگیری می کند. همچنین زمان کمتری برای داشتن یک ویلا بازسازی شده و قابل سکونت نیاز دارد. البته بازسازی ساختمان ویلا در همه موارد امکان پذیر نیست، اما تنها در مواردی که ساختمان ویلا از نظر بصری آسیب دیده باشد و یا ساختمان از حد استاندارد قدیمی باشد، این کار انجام می شود.

نتیجه

پاسخی که شرکت های معماری در جوامع مدرن به لزوم تعامل بیشتر انسان با طبیعت داده اند طراحی ویلا و استفاده از مصونیت آن است. در گذشته که سرانه فضای سبز برای ساکنان شهرها بیشتر از اکنون قابل دسترسی بود، نیاز به طراحی ویلا یا بازسازی کلبه های قدیمی به اندازه امروز نبود. با رشد تکنولوژی و مشکلات ناشی از ارتقاء آن، نیاز به یک ویلای شخصی هر چند کوچک برای همه افراد جامعه بوجود می آید و عموم مردم به دنبال فرصتی برای استفاده از فضای آزاد برای خود هستند. خرید ویلا، طراحی ویلا و بازسازی ساختمان ویلایی قدیمی گزینه های متفاوتی برای افراد است و مصرف کنندگان می توانند با توجه به توان مالی خود بهترین را برای گذراندن اوقات فراغت و تعطیلات خود انتخاب کنند.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

وقتی از شهرهای شلوغ و پر دود و آپارتمان های تنگ و تاریک به حومه های خوش آب و هوای شهرهای کوچک در دل طبیعت می روید، فکر ساختن ویلایی مجلل و راحت وسوسه ای است که شما را رها نمی کند.

طراحی ویلا دوبلکس: بهترین گزینه برای ساخت ویلا


آنچه در مورد دوبلکس ها می دانیم، اتصال طبقات مختلف ساختمان به یکدیگر است. به عبارت دیگر طبقه اول توسط یک مسیر باز و یک راه پله به طبقه بعدی متصل می شود. بنابراین کل فضا به صورت یک فضا با سطوح سطوح مختلف شکل می گیرد.
زمانی که واژه دوبلکس وارد ادبیات ویلاسازی در ایران شد، خیلی زود آنقدر رایج شد که با واژه هایی مانند شیک، مجلل و مدرن یکی شد.

چرا ویلای دوبلکس را انتخاب کنیم؟


آیا تا به حال به راز جذابیت یک ویلای دوبلکس فکر کرده اید؟
بیایید به ویژگی های مثبت طراحی دوبلکس نگاه کنیم:
از آنجایی که ویلا معمولاً برای یک خانواده طراحی می شود، بنابراین می توان فضاهای مختلف را به خوبی در طبقات تقسیم کرد. در اکثر طرح های ویلاهای دوبلکس، اتاق نشیمن، پذیرایی و آشپزخانه با سرویس مهمان در طبقه اول و اتاق نشیمن، اتاق خواب و حمام خصوصی در طبقه بالا قرار دارند.در حالی که طبقه همکف با شیشه های گرد و درهای بزرگ به محوطه ویلا متصل می شود. تراس ویلای دوبلکس در طبقه فوقانی فضایی جذاب و منحصر به فرد مشرف به طبیعت زیبا می باشد.

شما عاشق این منظره ابدی از کوه زیبا یا چشم انداز ساحلی خواهید شد.

وید یکی از جالب ترین فضاهای ویلا است. قسمتی از طبقه بالا برداشته شده و از اتاق نشیمن مجزا یا راهرو طبقه دوم به طبقه اول قابل مشاهده است. باز شدن و جذابیت فضای داخلی ویلای دوبلکس مدیون همین وید است .تفاوت سطوح مشاهده شده از فضاهای مختلف باعث می شود که شخصیت طراحی داخلی ویلای دوبلکس متنوع و پویا باشد.

راه پله در این اتاق کلید جذابیت داخلی است: راه پله های مارپیچ، تزئینی و منحنی، که با پیچ و خم های زیبا با تزئینات، نرده ها و کف پله های لوکس، چشم می رسد. این باعث خیره شدن هر بیننده ای می شود.
ویلای دوبلکس مدرن نیز با یک راه پله مینیمال و اشکال انتزاعی حس متفاوتی را ایجاد می کند. فضای داخلی نباید در دو سطح تعریف شود، بلکه می تواند در سه یا چهار نیم طبقه یا یک طبقه کامل شکل بگیرد، نمونه ای از ویلا تریپلکس است.

طراحی ویلای دوبلکس با استخر


شاید اولین چیزی که برای ساخت ویلا لوکس به ذهن می رسد وجود استخر باشد، در واقع استخر چه در داخل ساختمان ویلا و چه در باغ یک مزیت و ویژگی خاص و مهم است.
 استخر یک ویلای مدرن را می توان در زیر تراس راحت کرد و تا حدی حفظ کرد. همچنین ممکن است بخواهید هنگام نشستن در اتاق نشیمن، منظره ای از استخر داشته باشید و به سادگی از یک در شیشه ای کشویی عبور کنید تا به استخر برسید، شنا کنید یا روی عرشه حمام آفتاب بگیرید.
یا استخری در حیاط خلوت ویلا و با حریم خصوصی بیشتر را ترجیح می دهید. استخر سرپوشیده در ویلا همیشه جای خود را دارد و با سونا و جکوزی در تمام فصول سال در اختیار شما خواهد بود.
اگر صاحب زمینی پر درخت و با بافتی کاملا طبیعی و بکر هستید، به فکر ساخت باغ ویلایی دوبلکس در آن باشید. باغبانی محوطه باغ با حفظ درختان و گل های ارزشمند و زیبا به سادگی طراوت و طراوت را به ساختمان ویلا می بخشد. وجود فضای سبز و گیاهان باغ، نمای ویلا را سرزنده و بسیار زیبا کرده است.ارتفاع زیاد طبقات، تمام تراس ها و پنجره های بزرگ و متریال که هماهنگ با طراحی مدرن ویلا یا چیدمان کلاسیک، شخصیت منحصر به فردی به نمای ویلای دوبلکس می بخشد.
نمای ویلا از سنگ های مجلل و براق و کنده کاری های زیبا ساخته شده است که یادآور عمارت های مجلل است. در حالی که نمای یک ویلای معمولی با بتن، سیمان یا ترمووود برای یک ویلای مدرن القا کننده سبکی، شفافیت و تطبیق پذیری است.

آیا زمین ویلای شما کوچک است؟


 نگران نباشید پلان دوبلکس بهترین انتخاب برای ساخت ویلاهای کوچک است. به عنوان مثال در یک ویلای دوبلکس 100 متری می توانید به راحتی فضاها را بین دو طبقه تقسیم کرده و از کل ارتفاع مجاز ساخت بهره ببرید.
همچنین یک ویلای دوبلکس کوچک با یک راه پله ساده و باز و طراحی داخلی مینیمال توسعه فضایی ایجاد می کند. بالکن ها و تراس های کوچک نیز دید ویلا را متنوع تر می کند و همچنین فضاهایی برای کاشت و پرورش گل های تزئینی زیبا، آرامش و یادگیری است.

 هزینه ساخت ویلای دوبلکس چقدر است؟


مسائل مالی همیشه در ابتدای ساخت ویلا به ذهن خطور می کند. آنچه باید بدانید این است که بسته به متراژ زمین، تعداد طبقات و انتظارات شما از ساختمان، نمای ویلای دوبلکس و محوطه سازی آن، هزینه ها متفاوت خواهد بود. بنابراین، هر چه بیشتر خواستار طراحی مجلل و خاص تر باشید و از متریال گران تری استفاده کنید.
مسلم است که صرف هزینه های معقول و اجرای یک طرح خوب برای ساخت ویلا بیهوده نیست و ارزش افزوده دارد. یک ویلای دوبلکس شیک با متریال با کیفیت و چشم انداز چشمگیر همیشه مورد تقاضا است، بنابراین حتی پس از استفاده، زمانی که می خواهید ویلای خود را بفروشید، می توانید آن را با قیمت مناسب معاوضه کنید.

طراحی بی نقص ویلا:


طراحی خوب و کامل نیاز به یک طراح ویلا حرفه ای دارد که نه تنها صاحب سبک و ایده باشد، بلکه به خوبی با مسائل و موضوعات طراحی و اجرای ویلا آشنا باشد و تجربه درخشانی در این زمینه داشته باشد.
شرکت باغ ایرانی با تجربه ای درخشان در طراحی و اجرای ویلاهای دوبلکس منحصربفرد و زیبا با جمعی از مهندسان و طراحان حرفه ای سال هاست که در ساخت ویلاهای لوکس در تمامی سبک ها و مدل های خاص پیشگام بوده است.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

در فرآیند طراحی و ساخت ویلا یکی از مهم ترین و دلپذیرترین قسمت ها طراحی و محوطه سازی ویلا می باشد.ویژگی بارز هر ویلا محوطه سازی آن است که آن را از هر خانه یا آپارتمان دیگری متمایز می کند.محوطه سازی ویلا از فضای سبز، گل، گیاه، درختچه های زینتی و سایر عناصر موجود در حیاط مانند آلاچیق، استخر، زمین بازی، نیمکت و آبنما تشکیل شده است.
بنابراین باید در نظر داشته باشید که طراحی حیاط و حیاط ویلا فقط برای کاشت، هرس و آبیاری گیاهان نیست، بلکه می توانید از وسایلی استفاده کنید که نه تنها زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه برای خانواده شما بسیار موثر خواهد بود. تماشای این مناظر شگفت انگیز در منطقه ویلایی شما را از زندگی روزمره منحرف می کند.

البته حضور عناصر محوطه سازی باید با توجه به نظر کارشناس و طراح و نظر و سلیقه شما انجام شود، اما این پایان ماجرا نیست، قرارگیری صحیح المان ها و ایجاد هماهنگی بین همه بیشتر است.

 روف گاردن در فرآیند طراحی و ساخت ویلای مدرن


یکی دیگر از قسمت های زیبای هر ساختمان یا ویلا که می تواند در ایجاد تنوع و زیبایی بصری منطقه بسیار موثر باشد، روف گاردن، بام سبز یا فضای سبز عمودی است.روف گاردن فضای سبز پشت بام مکانی است که فضای سبز روی پشت بام (اعم از پشت بام، حیاط و ...) اعمال می شود و بستر گیاه در ارتفاع بالاتر از سطح زمین روی بستر مصنوعی شکل می گیرد.طراحی روف گاردن برای فضاهایی مناسب است که فضا و مساحت محدودی دارند و نمی توانند در آنجا بافت گیاهی ایجاد کنند.روف گاردن می تواند با قرار دادن چندین گلدان و فلاور باکس بر روی پشت بام شروع و با اجرای فضای باغ و فضای سبز، آلاچیق، باربیکیو و میز و صندلی گاردن و درختچه های تزئینی به پایان برسد. انتخاب طرح روف گاردن به عوامل زیادی از جمله ساختار ساختمان و استحکام سازه، کاربری ساختمان، ویژگی های اقلیمی منطقه اجرایی و همچنین علایق شما بستگی دارد.


طراحی روف گاردن به روش های مختلفی از جمله روف گاردن وسیع، روف گاردن متمرکز و روف گاردن قابل حمل و مدولار انجام می شود.

روف گاردن عریض معروف به نوعی روف گاردن است که در آن فضای سبز وسیع و در واقع اجرای سطوح و چمن روی پشت بام می خواهید.
با روف گاردن عریض، پس از زیرسازی مناسب و عایق کاری مناسب سقف، لازم است خروجی آب در سطح پشت بام برای کاشت چمن ایجاد شود.
در روش متمرکز به جای چمن از درختچه ها و بوته ها و گیاهان زینتی مناسب با شرایط آب و هوایی منطقه برای بام سبز خود استفاده کنید.
روش متمرکز باعث ایجاد عمق بیشتر در کاشت می شود و ما به روش سنتی باغ داریم.

ساخت ویلا و عناعصر سازنده ی آن

ویلاسازی یکی از فعالیت هایی است که امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گرایش زندگی به سمت اتوماسیون و مدرنیته باعث شده است تا مردم بیش از پیش به این سمت حرکت کنند.
به همین دلیل است که مردم همواره در تلاش هستند تا فضاهای خاص و آرامش بخشی را در ارتباط با طبیعت ایجاد کنند تا بتوانند به طور موقت و حتی در مواردی به زندگی خود در آنجا ادامه دهند.

به همین دلیل می توان گفت که دلیل علاقه افراد به طراحی و ساخت ویلا، احساس نشاط و انرژی مضاعفی است که در این مناطق و اطراف به مردم منتقل می شود.همچنین نباید با این فکر به ویلا نگاه کنید که برای ساخت و طراحی ویلا به زمینی بسیار بزرگ نیاز دارید تا ساختمانی بزرگتر از خانه خود داشته باشید، چیزی که باعث می شود احساس کنید در آن هستید. یک ویلای سخاوتمندانه این طرحی و اجرای ویلا است و در واقع باید کاردان را رها کرد و یک تیم متخصص طراحی و معماری را انتخاب کرد تا از نتیجه کار رضایت کامل داشته باشد.

در ساخت ویلا علاوه بر قیمت زمین، هزینه مصالح و سایر عناصر لازم در طراحی و ساخت ویلا باعث شد تا تمامی اقشار جامعه قدرت خرید و ساخت ویلا نداشته باشند اما ما در شرکت باغ ایرانی با ارائه راهکارهایی برای ارائه بهترین و بالاترین کیفیت برای شما و خانواده تان با کمترین قیمت را ممکن می سازیم.ویلاها عمدتاً در مناطقی با آب و هوای مساعد ساخته می شوند. به همین دلیل است که اکثر مردم شمال کشورمان ویلا می خرند یا می سازند.همچنین شلوغی کار و زندگی در شهرهای بزرگ باعث شد مردم درگیر زندگی روزمره شوند و بخواهند ویلای شخصی داشته باشند و اوقات فراغت خود را در ویلا و طبیعت بگذرانند.

از آنجایی که ویلاهای پیش ساخته ممکن است پاسخگوی نیاز و سلیقه افراد نباشد، برخی افراد ترجیح می دهند در این منطقه ویلا طراحی و بسازند.
 اگرچه این امر می تواند زمان بر و نیاز به صبر داشته باشد، اما قطعا نتیجه بسیار قابل قبول تر و بهتر خواهد بود.

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

ساخت ویلا یکی از مواردی است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. از آنجایی که هزینه ساخت ویلا همیشه در حال افزایش است، افراد مختلف به دنبال راهی برای ساخت ویلاهای ارزان هستند. در این شرایط یکی از روش هایی که می تواند شما را صاحب ویلا با قیمت مناسب و در عین حال با کیفیت کند، ساخت ویلای پیش ساخته است. قطعات لازم اینگونه ویلاها در کارخانه آماده می باشد. افرادی که قصد ساخت ویلای پیش ساخته را دارند می توانند مصالح مورد نیاز خود را از کارخانه خریداری و به محل مورد نظر منتقل کرده و در آنجا نصب کنند.

صفر تا صد کم هزینه ترین روش ساخت ویلا

از صفر تا صد ویلای پیش ساخته اگر قصد خرید ویلای پیش ساخته را دارید می توانید از طریق شرکت هایی که خدمات لازم را در این زمینه ارائه می دهند اقدام کنید. باغ ایرانی به عنوان یکی از شرکت های فعال در این زمینه می تواند ویلاهای پیش ساخته شما را از صفر تا صد بسازد. از صفر تا صد خدمات ساخت ویلاهای پیش ساخته شامل طراحی ویلا، نظارت بر ساخت و اجرا می باشد. با سپردن ساخت به شرکت مربوطه می توانید از سرعت بالای ساخت، کاهش هزینه های ساخت به دلیل سرعت بالا، کاهش هزینه های نگهداری، اجرای سریع و بازگشت سرمایه بهره مند شوید.

سرعت بالا در ساخت ویلا

سرعت بالا در آماده سازی خانه های پیش ساخته یکی از مهمترین مزیت های خانه های پیش ساخته سرعت بالای آماده سازی آنهاست. از آنجایی که قطعات این ویلاها در حال حاضر در کارخانه هستند، ساخت آنها زمان زیادی نمی برد. در واقع با حمل این قطعات به محل مورد نظر و نصب آنها در آنجا ساخت ویلای پیش ساخته می باشد.

قیمت مناسب اگر می خواهید صاحب ویلا شوید، اما پول زیادی برای آن ندارید، ویلای پیش ساخته می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این انتخاب بسیاری از هزینه های ساخت و ساز را برای شما حذف می کند.

سوالات متداول برای بهره برداری از کلبه پیش ساخته چه مجوزهایی لازم است؟ ویلاهای پیش ساخته یک ساختمان شهری است که برای پذیرایی از تعداد معینی از افراد که می توانند برای مدت طولانی از آن استفاده کنند طراحی شده است. با توجه به این موضوع، سازه های پیش ساخته به عنوان عنصری از شهر نیازمند مجوزهای مسکن و شهرسازی و مجوز شهرداری برای تولید هستند.

عمر خانه های پیش ساخته چقدر است؟

برای داشتن دوام بالای سازه پیش ساخته باید مواردی را رعایت کرد. این موارد شامل استفاده از مواد با کیفیت، مقاومت در برابر رطوبت و مناسب بودن مواد مورد استفاده با محل نصب است. جدای از اهمیت این موارد، معماری ساختمان برای پایداری آن نیز بسیار مهم است.

مصالح سازه ای باید به گونه ای استفاده شود که در شرایط سخت سازه مورد نظر پایداری خود را حفظ کند. در صورتی که در ساخت سازه از مواد مرغوب استفاده شود و اسکلت آن به درستی ساخته شود، کاربر از مزایای بسیاری بهره مند خواهد شد. از جمله این مزایا می توان به کاهش مصرف انرژی، سرمایش و گرمایش آسان فضای داخلی، کاهش آسیب های زیست محیطی، کاهش صدا، کاهش آلودگی و کاهش هزینه های نگهداری اشاره کرد. همه اینها عواملی هستند که دوام و عمر سازه را افزایش می دهند.

مقاومت خانه های پیش ساخته

مقاومت پانل ویلا در برابر بلایای طبیعی چقدر است؟ یکی از ویژگی های مثبت ویلای پیش ساخته مقاومت آن در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله می باشد. زلزله حوادثی هستند که می توانند به یک سایت آسیب بزنند، بنابراین ساخت خانه های مقاوم در برابر زلزله بسیار مهم است. خانه های پیش ساخته به دلیل مصالح ایمن به کار رفته در آنها در برابر زلزله مقاوم هستند. این مواد مطابق با استانداردهای بین المللی است.

کلام آخر

خرید ویلا ارزان و فوری با شوک به طور کلی ویلاهای پیش ساخته از نظر سبک به دو دسته ویلاهای کلاسیک و ویلاهای مدرن تقسیم می شوند. هر کدام از این ویلاها طراحی باغ ایرانی امکانات خاص خود را دارند. شما می توانید با توجه به بودجه خود تصمیم بگیرید که چه نوع ویلا را انتخاب کنید و ویلا شامل چه امکاناتی می باشد، در این زمینه کارشناسان و متخصصان  می توانند راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند. 

  • باغ ایرانی ریسو