طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

اقامت در ویلا گزینه خوبی برای تعطیلات آخر هفته و تعطیلات است که می تواند باعث شادی و رهایی از زندگی روزمره شود. ویلاها به سبک های مختلفی ساخته می شوند اما طراحی کلاسیک و مدرن ویلا یکی از رایج ترین سبک ها می باشد.استفاده از ویلا از دیرباز رایج بوده است، اما امروزه با ساخت آپارتمان ها نقش آن ها کمرنگ شده است. تشویق مردم به ساختن ویلا برای تعطیلات آخر هفته، بار دیگر به ویلاها اجازه داد تا مانند گذشته رونق بگیرند. ما در شرکت باغ ایرانی قصد داریم ویژگی های اصلی طراحی کلاسیک ویلاها را بررسی کنیم و در نتیجه با اطلاعات بیشتر در ساخت و طراحی ویلا به شما کمک کنیم. 

زیبایی طراحی ویلا کلاسیک


طراحی ویلاهای کلاسیک از قدیم الایام بسیار مورد توجه بوده است و هنوز هم افراد زیادی به ساخت چنین ویلاهایی علاقه مند هستند. این ویلاها به دلیل ویژگی های خاصی که دارند بسیار زیبا هستند و همین ویژگی ها افراد زیادی را به خود جذب کرده است. در واقع معماری کلاسیک بر خلاف معماری مدرن که به سادگی تاکید می کند نمادی از تجمل و منحصر به فرد بودن است.

اگر می خواهید یک ویلای لوکس طراحی کنید، باغ ایرانی نماهای کلاسیک و رومی زیادی را ارائه می دهد. از مهمترین ویژگی های طراحی ویلای رومی می توان به ستون های بلند، مجسمه های تزئینی، سرستون ها، طاق های بسیار زیبا، طلاق های طولانی و ... اشاره کرد که می توانند با زیبایی های خود ویلایی خیره کننده برای شما بسازند.اصولا برای طراحی ویلاهای کلاسیک از متریال های مختلفی استفاده می شود و طرح هایی که برای نمای این ویلاها در نظر گرفته می شود نسبت به سایر ویلاها کمتر بوده و متریال آنها بیشتر از سنگ است. هنگام طراحی این نوع کلبه ها باید به نورپردازی بسیار توجه کرد، زیرا می توانند به زیباتر شدن نما کمک کنند و بهترین ها را برای شما فراهم کنند.

مطابق با طراحی داخلی این ویلاها لازم به ذکر است که سنگ های زیبا، دیوارهای بلند، پنجره های متقارن، مبل های زیبای باشکوه، آینه های مرتفع، مجسمه ها و ... از مهمترین اجزای این ویلاها هستند .

تفاوت طراحی ویلا رومی با کلاسیک چیست؟


در واقع هر دو نام از سبک معماری پیروی می کنند اما در طراحی ویلا متریال استفاده شده در فضای داخلی ساختمان سیمان است و تمام هنر سیمان در اجرای نما و طراحی داخلی ویلا است. اما در طراحی نمای کلاسیک سنگ و برخی از ابزار و تزیینات توسط کارخانه سنگ تراشی ساخته شده و توسط سنگتراش در محل نصب می شود.

ویژگی های منحصر به فرد طراحی ویلاهای کلاسیک


در این قسمت از مقاله خود قصد داریم به ویژگی های طراحی منحصر به فرد یک ویلای کلاسیک بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. یکی از مهم ترین ویژگی های این طرح ها که در قسمت قبل به اختصار به آن اشاره کردیم موارد زیر می باشد که بسیار حائز اهمیت است و نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.

• تقارن منحصر به فرد در ویلای رومی


تقارن و نظم مشاهده شده در طراحی ویلاهای رومی غیر قابل مقایسه است و نشان از دقت بالای این ویلاها در اجرا دارد. در واقع می توان گفت در این ویلاها همه چیز در هماهنگی و نظم خاصی است و می توان تعادل را در تمام قسمت های ویلا مشاهده کرد. جالب است بدانید که در ساخت و ساز طراحی شده برای این ویلاها، فرش، مبلمان و تمامی تابلوهایی که بر روی دیوارها نصب می شوند در تعادل کامل هستند و هماهنگی آنها می تواند چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

طراحی داخلی این ویلاها چگونه است؟


• از رنگ های محافظه کارانه استفاده کنید


طراحی برای ویلاهای رومی یا کلاسیک استفاده از رنگ های خنثی به وضوح دیده می شود زیرا این رنگ ها می توانند ویژگی های قابل توجهی به ویلای شما ببخشند. در واقع می توان گفت رنگ های خنثی با ویژگی های خاص خود قادرند حس ظرافت، اطمینان، استحکام و رسمیت را به ویلای شما منتقل کنند و بهترین ها را در طراحی در اختیار شما قرار دهند. مهم ترین رنگ های خنثی مشکی، قهوه ای، شیری، سفید، طلایی و ... هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در نوع خود بی نظیر هستند.

نقش سنگ در طراحی ویلای کلاسیک


یکی از ابزارهای کاربردی در طراحی ویلای کلاسیک سنگ است. سنگ یکی از عناصر اصلی در نماهای کلاسیک است و منظره شگفت انگیزی به ویلا می دهد و هر آنچه را که انتظار دارید به دست می آورند. برای ساخت این گروه ویلا از سنگ های مختلفی از جمله سنگ تراورتن استفاده می شود و باید بدانید که رنگ سنگ می تواند فضایی جذاب و راحت را برای شما فراهم کند و آرامشی وصف ناپذیر را به شما هدیه دهد.

فرش های چشم نواز بخش مهمی از ویلا رومی هستند


به عنوان یکی دیگر از ویژگی های بارز طراحی کلاسیک ویلاها، قصد داریم به نقش فرش سنتی در دکوراسیون داخلی این ویلاها اشاره کنیم. امروزه فرش های سنتی در طرح ها و رنگ های چشمگیر و زیبا تولید و به بازار عرضه می شود. هر کدام از این فرش ها با زیبایی منحصر به فرد خود قادرند فضایی سنتی را برای ویلای شما ایجاد کنند و شرایط متفاوتی را پیش روی شما قرار دهند. برای چنین فضاهایی استفاده از فرش های سنتی و دستباف رایج است.

برتری مدل ها و طرح های کلاسیک برای طراحی


برای طراحی ویلای کلاسیک از مدل های سنتی رومی و یونانی استفاده شده است. اگر دقت کرده باشید طرح هایی که برای این نوع کلبه ها انجام می شود عمدتا به صورت قرنیه است و کاربردهای زیادی در طراحی داخلی و خارجی دارد و امروزه به عنوان ویژگی برتر ویلاهای کلاسیک شناخته می شود. هارمونی که در تمام قسمت های این ویلاها مشاهده می کنید نظم طراحی این ویلاها را نشان می دهد و در جای خود بی نظیر هستند.

در شرکت باغ ایرانی قبل از اجرای پروژه های طراحی داخلی و نما، طراحی سه بعدی منزل انجام می شود تا بتوانید ویلای خود را در عکس ببینید و با دیدی باز آن را انتخاب کنید تا از جزییات اجرایی مطلع شوید.

سیمان کاری در نمای رومی


سیمان های فوق العاده زیبای ویلاهای رومی را می توان با نگاهی دقیق مشاهده کرد چرا که در طراحی ویلاهای رومی از قرنیزها و گچ کاری های منحصربفرد داخل ساختمان و سیمان کاری در نما استفاده شده است که هر کدام دارای جزئیات خاص خود هستند و رنگ های بسیار زیبایی دارند. شکل گرفت.استفاده از رنگ هایی مانند سفید و شیری بیشتر در طراحی وسایل کلاسیک استفاده می شود زیرا استحکام و زیبایی بی نظیری را به همراه خواهند داشت.

عناصر موثر در طراحی ویلای کلاسیک


حال که با ویژگی های اصلی طراحی کلاسیک ویلا آشنا شدید، قصد داریم به عناصر مهمی که نقش بسیار مهمی در این پروژه ها دارند بپردازیم. مهمترین عناصر کاربردی برای این امر را می توان به شرح زیر شناسایی کرد.
• نورپردازی ویلا
• ساخت ستون
• سقف و گچ در داخل
• طراحی داخلی
• سیمان کاری ویلاهای رومی

مهمترین اصول ویلاهای کلاسیک چیست؟


در طراحی ویلای کلاسیک رعایت اصول مهمی الزامی است تا بتوان معماری این نوع ویلا را به بهترین نحو ممکن اجرا کرد. سه اصل اصلی برای این کار وجود دارد که به شرح زیر است.
• تکرار
• تقارن
• بهره وری
امروزه از این سه اصل در طراحی و معماری ساختمان ها و ویلاها بسیار استفاده می شود چرا که بر اساس آنها می توان طرحی قابل قبول انجام داد. لازم است بدانید که هندسه و ریاضیات نقش بسیار مهمی در معماری دارند، بنابراین باید در ساخت ویلا نسبت هایی را که در این زمینه پیشنهاد می شود رعایت کنید.

اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه سایزی برای ویلاهای کلاسیک مناسب است؟

در پاسخ باید گفت که محدودیت خاصی در طراحی این گونه ویلاها وجود ندارد، حتی با نقشه یک ویلای 300 متری (در مجموع دو طبقه) می توانید یک ویلای لوکس کلاسیک داشته باشید.

هزینه طراحی ویلای کلاسیک


یکی از دغدغه های مالکین محترم هزینه ساخت ویلا می باشد. به طور کلی هزینه ساخت ویلاهای کلاسیک بیشتر از ویلاهای رومی و مدرن است، زیرا علاوه بر خرید سنگ های قیمتی، باید هزینه ای برای ابزار و پرداخت کنید.

  • ۰۱/۰۴/۰۴
  • باغ ایرانی ریسو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی