طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

پیوندهای روزانه

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کاشتن درختان زیبا ، بوته ها و گل ها در حیاط شما می تواند آن را به فضایی آرام و طبیعت گردان تبدیل کند. برای منظر کردن صحن حیاط خود ، ابتدا همه درختان و درختچه ها را کاشت کنید و گلهای کوچکتر مانند گیاهان چند ساله و سالانه ها را در فضای باقی مانده قرار دهید. گیاهانی را انتخاب کنید که به نفع حیاط شما باشد یا از آن لذت ببرید و زمان لازم را برای تأمین خاک غنی ، آب فراوان و فضای لازم برای رشد ریشه آنها بکار بگیرید.

انتخاب و قرار دادن گیاهان چشم انداز

  1. درختانی را انتخاب کنید که به یک هدف خدمت می کنند یا از نظر زیبایی شناسی خوشایند هستند. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید درخت یا درختچه شما سایه ای ایجاد کند ، به عنوان حصار بین خانه همسایه و خودتان خدمت کنید ، یا به طور ساده زیبایی شناسی کنید. هنگامی که هدف آنها را تعیین کردید ، می توانید انتخاب های خود را محدود کنید

به عنوان مثال ، اگر می خواهید سایه در حیاط خود داشته باشید ، ممکن است ملخ عسل یا بلوط بید را انتخاب کنید.

خرچنگ ها و افرا های ژاپنی زیبا به نظر می رسند و برگها یا شکوفه های رنگارنگی را فراهم می کنند.

منطقه درخت را بررسی کنید تا ببینید آیا برای آب و هوای خاص شما مناسب است یا نه.

  1. برای یافتن مواردی که دوست دارید با انواع مختلف سالانه آزمایش کنید. از آنجا که سالانه فقط 1 سال به طول خواهد انجامید ، اگر یکی را انتخاب کنید که در حیاط خود به خوبی انجام ندهد یا دوست ندارید ، می توانید سال آینده آنرا تغییر دهید. سالانه هایی را که دارای ساقه و برگ سالم است و رنگ های آنها را دوست دارید انتخاب کنید.

شما می توانید سالانه ها را در سلول یا گلدان های شخصی خریداری کنید.

از یک کارمند در یک فروشگاه باغ سؤال کنید که سالانه در آب و هوای خاص شما بهترین رشد را می کند.

  1. سالانه سال را که دوست دارید در باغ خود انتخاب کنید. چندساله قابل اعتماد بودن و مراقبت از آنها آسان است زیرا هر ساله دوباره رشد می کنند. چند ساله را انتخاب کنید که به خوبی در آب و هوای شما کار کند و پالت رنگی آنها خوشایند است.

سعی کنید چند ساله را در رنگ های پاستلی انتخاب کنید ، یا 1 یا 2 سایه اصلی را برای کار با آن انتخاب کنید.

طول عمر هر نوع مختلف چند ساله متفاوت خواهد بود - برخی ممکن است 4 سال زندگی کنند در حالی که دیگری 20 سال زندگی می کند.

  1. بسته به هدف آن ، نقطه درخت را انتخاب کنید. اگر درختان شما به عنوان حصار خدمت می کنند ، آنها را در مقابل خط دارایی خود قرار دهید. اگر مایل هستید سایه ها را فراهم کنید ، آنها را در نقاطی قرار دهید که سایه دار هستند. فقط به یاد داشته باشید که درختان کوچکتر را به خانه خود نزدیکتر کنید و درختان بزرگ نیز دورتر.

کاشتن درختان بزرگ دورتر از خانه شما از آسیب دیدن خانه در صورت سقوط آنها جلوگیری می کند.

  1. گلها یا درختچه های خود را در یک مرز تا در مقابل یک ساختار کاشت کنید. اگر گیاهان خود را در امتداد حصار یا دیوار قرار می دهید ، بلندترین آنها را در قسمت پشتی کاشته کنید. گلهایی را که در وسط کوتاهتر هستند ، با کوتاهترین آنها در قسمت جلویی قرار دهید.

برچسبی که با گیاه شما آمده است باید به شما بگوید که گلهای شما تا چه اندازه بلند خواهد شد.

سعی کنید بزرگترین و بالغ ترین گیاهی را که می توانید برای ساده تر کردن کاشت تهیه کنید ، تهیه کنید.

 

  1. گل ها یا درختچه ها را روی تخت جزیره قرار دهید تا از هر زاویه ای مشاهده شود. اگر در یک تخت گل که وسط حیاط است گل می کاشت ، بلندترین گیاهان را در وسط قرار دهید. می توانید گلهای دیگری را در هر دو طرف گیاهان بلند بکارید ، و مطابق با قد آنها را قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که گلها در یک تخت جزیره از هر طرف دیده می شود ، نه فقط یک.

  1. گیاهان خود را از نظر استراتژیک برای یک باغ کامل به نمایش بگذارید. برای اینکه باغ شما کامل تر به نظر برسد ، گل هایی از یک نوع در کنار یکدیگر کاشت کنید. همچنین می توانید گیاهانی با عمر کوتاه بین گیاهان قرار دهید که به آرامی رشد می کنند تا شکوفه های بیشتری دیده شود.

  1. نهال ها را برای یک تجربه رشد آسان تر انتخاب کنید. رشد گیاهان از بذر می تواند دشوارتر و زمان بر باشد. با خرید نهال ، گیاهانی ریز که جوانه زده اید و در مرحله جوانه زنی نیز گذرانده اید ، کاشت می کنید.

منبع : باغ ایرانی 

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

ما 5 روش برای دستیابی به چمن کاری خود را مرور می کنیم و آن را به یک منظره دوستدار محیط زیست تبدیل می کنیم که مطمئناً دیگران را به انجام همان کار الهام می دهد. یک حیاط سبز چیزی بیش از یک ظاهر سبز می بخشد. این به سلامتی و پایداری به منظره شما به روشی سازگار با محیط می افزاید. محوطه سازی باغ و فضای سبزهمچنین به عنوان محیط زیست محوطه سازی نامیده می شود ، راهی برای ایجاد ، طراحی و حفظ چشم انداز شما برای صرفه جویی در هزینه ، زمان و انرژی است. این امر باعث ایجاد آلودگی هوا ، تغذیه حیوانات وحشی ، آب و خاک می شود تا فضاهای تفریحی سالم ایجاد شود. یکی از مؤلفه های قابل توجه آن استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر مانند خورشیدی برای چراغ های منظره است. در زیر 5 روش برای تبدیل چمن خود به منظره سازگار با محیط زیست وجود دارد:

منظره سازگار با محیط زیست

گیاهان و Hardscapes برای یک منظره سبز

گیاهان بخش مرکزی یک منظره سبز هستند. گیاهان بومی را برای کشت در نظر بگیرید ، زیرا آنها با محیط منطقه شما مناسب هستند. هنگام انتخاب خود حتماً در خانه بمانید. فقط به این دلیل که یک گیاه بومی ایالات متحده نیست ، به این معنی نیست که برای منظره شما خوب باشد. همچنین می توانید از کمک متخصصان محلی برای جلوگیری از هرگونه بومی تهاجمی یا تهاجمی استفاده کنید. از گیاهانی که به مناطق وحشی سرایت می کنند و گیاهان دیگر را خفه کنید مانند loosestrife Purple خودداری کنید. Hardscaping همچنین می تواند سبز باشد. سنگفرشهای نفوذپذیر روشی مناسب برای محیط زیست بتونی هستند ، زیرا آنها به جای هدر رفتن در دریاچه ها ، رودخانه ها ، فاضلاب های طوفان و دیگر آب ها ، به جذب آب در داخل خاک کمک می کنند.

 

از مواد قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد استفاده کنید

از مواد قابل بازیافت (آجر ، شیشه ، سنگ و قطعات بتونی) برای ایجاد مواد جدید برای محوطه سازی باغ خود استفاده کنید. همچنین می توانید پلاستیک های بازیافت شده یا مواد پایدار را برای ساخت یک عرشه و حصار انتخاب کنید. این نه تنها به پس انداز کمک می کند بلکه باعث کاهش هدر رفت نیز می شود.

 

آب با دقت

چمن خود را در گرمای تابستان مدام آب ندهید.چمن تمایل طبیعی به خاموشی ندارد. آن را در فواصل دقیق آب دهید. برای جلوگیری از علفهای هرز و حفظ رطوبت خاک از مالچ ارگانیک اطراف درختان و تختخوابهای باغ استفاده کنید. نکاتی برای محوطه سازی در برابر خشکسالی را برای مناطق خشک ، که منبع آب کمیاب است ، اعمال کنید. شما هنوز هم می توانید گیاهان و طرح های مناسب را برای نمایش زیبا و بدون استفاده از آب مکمل استفاده کنید. یک روش آسان برای جمع آوری آب ، ذخیره آب باران در بشکه های باران است. از آن به طور طبیعی برای نیازهای باغ خود استفاده کنید.

 

چشم انداز برای صرفه جویی در انرژی

قرار دادن استراتژیک درختان در خانه شما به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک می کند. علاوه بر این ، انتقال یک نسیم تابستانی به خانه شما صورتحساب انرژی شما را کاهش می دهد. منطقه خود را بر روی نقشه چشم انداز وزارت انرژی ایالات متحده تحقیق کنید تا نکات مربوط به حفظ انرژی را برای بهبود زیبایی کشف کنید.

 

مواد شیمیایی را کاهش داده یا از آن خودداری کنید

سعی کنید از سموم دفع آفات شیمیایی ، کودها و علف کش ها خودداری کنید. این مواد شیمیایی اثرات آب و هوا را روی گیاهان افزایش می دهد. برای غنی سازی مواد مغذی خاک فقط از مواد ارگانیک مانند کود حیوانات و خون استفاده کنید. این رویکرد بر سلامتی خاک تأثیر جادویی خواهد داشت ، بنابراین کیفیت کل باغ شما را بهبود می بخشد. در صورت نیاز در فصول پاییز و بهار مقدار کمی کود مبتنی بر نیتروژن بکار ببرید. این رشد مثبت چمن را افزایش می دهد. منظره دوستدار محیط زیست - این یک تعمیر سریع نیست. محوطه سازی سبز به صاحبان خانه کمک می کند تا در هنگام کشتن یک محیط سالم برای گیاهان ، در هزینه ، وقت و منابع خود صرفه جویی کنند. عاقلانه است که از کودهای آلی برای رشد گیاهان استفاده کنید. هیچ راه حل سریع یا کوتاه مدت برای چمن دوستدار محیط زیست وجود ندارد. تلاش کنید و نتایج طولانی مدت خواهد بود.

منبع : irgiardino

 

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

محوطه بادگیر

علاوه بر سایه زنی ، استفاده از بادگیرهای محوطه سازی یکی دیگر از روشهای ساده و در عین حال موثر برای استفاده در اجرای فضای سبز برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی شماست. در ماه های سرد سال ، وزش باد می تواند باعث کاهش سرما باد در خارج از منزل شما شده و به جلوگیری از ایجاد پیش بینی های ناگهانی باد در خانه شما کمک کند. از بین رفتن آن غواصان بادی و متوقف کردن تأثیرات سرما باد می تواند بسته به استحکام باد ، دمای اطراف خانه شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

بادگیر ایده آل از هر دو درخت همیشه سبز بزرگ و گیاهان همیشه سبز با تاجهای پایین مانند بوته ها یا درختچه ها تشکیل شده است. همراه با یک دیوار یا حصار کم ، همیشه سبز که دارای چگالی شاخ و برگ در حدود 60٪ می باشد می تواند بادهای سنگین را در بالا و بالای خانه شما خنثی کند. درختان و بوته هایی با تراکم پایین تر ممکن است برای جلوگیری از وزش باد کافی نباشند ، در حالی که کسانی که تراکم سنگین تری دارند احتمالاً جریان باد را به داخل خانه شما می کشند. برای جلوگیری از بروز سرمازدگی ، درختچه ها و درختان خود را در یک مخلوط متنوع بکارید.

نکته مفید دیگر برای افزودن عایق بیشتر از باد ، کاشت درختچه ، بوته ، تاک و سایر گیاهان کم ارتفاع در نزدیکی محیط خانه شما است. گیاهان اضافی که به خانه شما نزدیکتر هستند ، علاوه بر فاصله داشتن بادگیرهای بزرگتر از خانه شما ، فضای هوای مرده ای را بین خانه و زمستان یخی شما ایجاد می کنند - هر گرمائی را که می تواند از خانه شما فرار کند ، به دام می اندازید. بهتر است در طول ماه های تابستان ، این عایق اضافی همچنین هوای خنکی را که می تواند از خانه شما فرار کند ، به دام بیندازد ، و همچنین هر نسیم خنک که در شب های تابستان مکرر است ، به دام بیفتد.

محوطه سازی با مواد سبز

سایه بان چشم انداز و بادگیرهای محوطه سازی هر دو روش محوطه سازی هستند که می توانید به دلیل تأثیرگذاری آنها در داخل خانه ، به کاهش اسکناسهای انرژی خود کمک کنید. علاوه بر این تکنیک های داخلی که موثر هستند ، محوطه سازی با مواد سازگار با محیط زیست اثرات خارجی زیادی برای سرزمین شما دارد.

متداول ترین نیازهای محوطه سازی بتن ، آجر ، سنگ ، چوب ، تراشه های چوب و مالچ است. روش هایی وجود دارد که می توانید این مواد را از "تست سبز" عبور دهید ، بنابراین ازهیچ یک از مواد سنتی را که در یک فروشگاه مشاهده می کنید ، غافل نشوید.

بتن استاندارد به دلیل فرایند تولید سنگین دی اکسید کربن برای محیط زیست مناسب نیست. اگر بتن یک ماده ضروری برای نیازهای محوطه سازی شماست ، باید بتونه های شکسته ، استفاده مجدد یا بتن را در نظر بگیرید. سنگفرش های شیشه ای بازیافت شده نیز همان عملکرد را دارند اما کمتر از گازهای گلخانه ای در طول تولید آزاد می شوند

آجرهای آمریکا به جای کوره های چوبی آلوده به سنگین ، در کوره های گاز طبیعی ساخته می شوند. آجرهای Adobe و Terraotta از آجرهای معمولی سبز تر هستند زیرا به هیچ کوره احتیاج ندارند. در رابطه با سنگ ، شرکت هایی که از معادن نزدیک آب بدن سنگ می گیرند ، کمترین دوستدار محیط زیست هستند. شرکتی را جستجو کنید که سنگهای خود را در داخل کشور پیدا کند یا بهتر بگویم در خاک خود به دنبال سنگ ها بگردید.

به منظور جلوگیری از سموم ، بهتر است از محصولات چوبی فرآوری شده خودداری کنید ، اما اگر باید از چوب استفاده کنید ، به دنبال چوب تحت درمان با کواترنر مس آمونیوم باشید. با استفاده از تراشه های چوب و مالچ پوست ، از مالچ مصنوعی و مالچ لاستیکی خودداری کنید .

کنترل برف با محوطه سازی

در حالی که بسیاری از روش های اجرای فضای سبز به ظاهر بر عناصر موجود در هوا و آسمان ، مانند باد و نور خورشید متمرکز شده اند ، مناظر سازگار با محیط زیست نیز از زمین غافل نشده اند. علاوه بر استفاده بهتر از آب باران ، رواناب و ذوب برف ، کنترل برف شناور نیز راه دیگری برای صرفه جویی در مصرف انرژی با چمن شماست. علاوه بر صرفه جویی در هزینه های گرمایشی خود در طول زمستان ، رشد حصارهای برفی طبیعی نیز می تواند مانع از جمع شدن برف های برف در جاده ها و معابر شود ، در صورت ذوب برف و کاهش فرسایش خاک ، زهکشی بهتری را فراهم کند

 

در هنگام طراحی نرده های برفی طبیعی ، استفاده از درختان مخروطی متراکم تر توصیه می شود زیرا بهترین راه ها باعث می شود تا بارش برف مانع از آبگیری نشود. علاوه بر تراکم ، یکی دیگر از جنبه های مهم نرده های برفی طبیعی ارتفاع درختان است. با جمع شدن برف در یک طرف حصار ، درختان کوچکتر ممکن است مانع از برف رفتن بالای تپه از بالای قله خود شوند. درختان بزرگتر ، حتی اگر اندکی کمتر متراکم باشند ، برای نگهداری از ریزش برف برای مدت زمان زمستان مناسب تر هستند.

سرانجام ، شما می خواهید اندازه گیری میزان نیاز به حصار برفی خود را بر اساس میزان مساحت مورد نظر برای محافظت و همچنین میزان تخمین زده شده از بارش برف که به طور معمول در منطقه شما دریافت می شود ، ارزیابی کنید. به همین ترتیب ، می خواهید فاصله بین حصار برفی طبیعی خود و مناطقی را که از آن محافظت می کنید ، بر اساس اینکه حصار شما چه قدرتی دارد ، برنامه ریزی کنید. همیشه ایده خوبی است که بین منطقه حفاظت شده و حصار برفی فاصله کمی برقرار کنید ، زیرا برخی از برف ها به ناچار از آنجا عبور می کنند و یک پیمایش کوچکتر را از طرف دیگر ایجاد می کنند.

محوطه سازی با انرژی خورشیدی

نورپردازی در فضای باز گاهی اوقات یکی از آخرین جنبه های محوطه سازی است که هنگام برنامه ریزی چمن و باغ خود به آن توجه خواهید کرد ، به خصوص اگر تمایل به بیرون رفتن در ساعات نور روز دارید. اما اگر اتفاق می افتد که میزبان مهمانی های زیادی برای چمن و اتاق پاسیو هستید و یا اگر قدم های خیانت آمیزی دارید که به نورپردازی خوبی نیاز دارید عصرانه ، باید در مورد چراغ های فضای باز فکر کنید. به جای خرید اجزای الکتریکی متعدد برای روشنایی ، مزایای چراغهای خورشیدی را در نظر بگیرید.

سیستم روشنایی خورشیدی دارای مزایای بسیاری نسبت به نورپردازی سنتی با برق است. اول ، برای متناسب با موضوع سبز ، چراغ های خورشیدی از برق استفاده نمی کنند و بنابراین منابع زمین را حفظ می کنند. دوم ، نصب انرژی خورشیدی بسیار آسانتر از چراغ های برقی در چمن شماست. دیگر نیازی به برنامه ریزی برای طناب های تقویتی ، پریز برق یا سیم کشی زیرزمینی ندارید. سوم ، انرژی خورشیدی با بودجه شما مهربان تر است. روشنایی خورشیدی قطعاً مقرون به صرفه است ، زیرا باعث افزایش قبض برق شما نمی شود.

چراغ های خورشیدی هنوز در بسیاری از اشکال و اندازه ها به عنوان چراغ های برقی قرار دارند ، بنابراین این بدان معنی است که لازم نیست نگران زیبایی شناسی روشنایی خود باشید. اگر می خواهید چراغهای آفتابی ، چراغهای لامپ و یا هر سبک دیگر ، باید بتوانید آن را به عنوان یک نور خورشیدی بیابید

اکنون شما به دانش اساسی در مورد چگونگی عملکرد اجرای فضای سبز مجهز شده اید. بنابراین بخشی خود را انجام دهید و کلمه سبز را به همسایگان خود پخش کنید.

منبع : سایت باغ ایرانی 

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

آیا به دنبال راهی برای مقابله با افزایش قیمت انرژی هستید؟ آیا نگران تغییرات جهانی آب و هوا هستید یا از محیط زیست محافظت می کنید؟ سپس ممکن است بخواهید فواید طراحی و اجرای فضای سبز را در نظر بگیرید.

محوطه سازی سبز روشی جایگزین برای محوطه سازی است که به شما امکان می دهد بدون استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و تکنیک های مضر مرتبط با برخی از روش های سنتی محوطه سازی ، روی کیفیت زیبایی شناسی چمن یا حیاط خود متمرکز شوید. محوطه سازی فضای سبز نه تنها روش های ابتکاری در شکل گیری چمن شما را فراهم می کند ، بلکه ثابت شده است که در مصرف انرژی و هزینه ای که برای گرم کردن و خنک کردن فضای داخلی خانه صرف می شود ، صرفه جویی می کنید.

قبل از اینکه منظره سازی فضای سبز را در نظر بگیرید ، باید چند نکته را در خاطر داشته باشید. ابتدا باید آب و هوایی را که در آن زندگی می کنید در نظر بگیرید. آب و هوای خشک عمر گیاه موجود برای محوطه سازی را محدود می کند و به سیستم های آبیاری حیله گر نیاز دارد. از طرف دیگر ، آب و هوای معتدل تر قادر به پشتیبانی از طیف گسترده تری از زندگی گیاهان خواهد بود. دوم ، منطقه ای که شما در آن زندگی می کنید به طور مشابه عمر گیاه را که می توانید انتخاب کنید تعیین می کند. مناطق کوهستانی گیاهانی را می طلبد که بتوانند در ارتفاعات و در خاک صخره ای رونق و رشد کنند. در مقابل ، مناطق باتلاقی گیاهانی را که قادر به تحمل خاک سنگین آب هستند ، ضروری می کند. صرف نظر از آب و هوا یا منطقه ای که در آن زندگی می کنید ، بخشی جدایی ناپذیر از محوطه سازی سبز استفاده از گیاهان بومی است.

اگرچه محوطه سازی فضای سبز از طریق روش های گوناگونی قابل تحقق است ، اما پنج تکنیک اساسی وجود دارد که بسیار کاربردی است. هر یک از این 5 روش به شما کمک می کند تا در قبض های گرمایش و سرمایش ، در مصرف خود صرفه جویی کنید ، انرژی خود را صرفه جویی کنید و همه را توسط خودتان برنامه ریزی کنید. این روشها شامل موارد زیر است:

  • سایه چشم انداز
  • محوطه سازی از بادگیر
  • محوطه سازی با مواد سبز
  • کنترل برف با محوطه سازی
  • محوطه سازی با انرژی خورشیدی.

 

سایه چشم انداز

یکی از ساده ترین تکنیک های محوطه سازی سبز به آسانی کاشت درخت است. تکنیکی که به عنوان سایه زنی شناخته می شود ، قرار دادن استراتژیک یک درخت برای تأمین سایه از آفتاب گرم تابستان است. بدون قفل ، گرمای خورشیدی در معرض اشعه خورشید می تواند درجه حرارت داخل خانه شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد و این باعث افزایش کرنش قرار گرفته در سیستم تهویه مطبوع شما می شود. با این وجود ، قرار دادن مناسب یک درخت می تواند درجه حرارت را تا 9 درجه فارنهایت (12 درجه سانتیگراد) از طریق تبخیر و تعرق بخار آب کاهش دهد ، همچنین سایه درخت را فراهم می کند.

 

هنگام استفاده از سایه بان برای خنک کردن خانه ، مهم است که درخت مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کنید. اگر به دنبال درختی هستید که درجه حرارت را در درجه اول در ماه های تابستان کاهش دهد ، حتماً یک درخت برگریز را انتخاب کنید. در تابستان برگ درختان برگریز از خانه شما در مقابل گرمای خورشید محافظت می کند. در سرما زمستان برگها از درخت می افتند و به نور خورشید اجازه می دهند خانه شما گرم شود.

سایر ملاحظات مهم که بر اثربخشی سایه زنی تأثیر می گذارد اندازه درخت ، اندازه سایه و سرعت رشد است. بدیهی است هرچه درخت بزرگتر باشد ، احتمال سایه بیشتر آن فراهم می شود. با این وجود ، توجه به اندازه و شکل سایه ای که ریخته خواهد شد نیز حائز اهمیت است. درختانی با شاخه های افقی طولانی ، سایه های وسیع تری به وجود می آورند که ممکن است بهتر به معماری خانه شما کمک کند. به همین ترتیب ، درختان با تاج های بلند بخش عمده ای از سایه خود را بیشتر از پایه درخت ریخته می شوند - بنابراین برای به حداکثر رساندن نتایج ، حتماً درخت سایه خود را مطابق با آن کاشت کنید. سرانجام ، انتخاب درخت با سرعت رشد آهسته اغلب مفید است. اگرچه ممکن است لازم باشد بیشتر به انتظار بماند تا به اندازه کافی بزرگ شود تا یک منطقه بزرگ سایه زده شود ، درختان با سرعت رشد کندتر متراکم تر و مجهز تر برای مقاومت در برابر صدمه حشرات و آب و هوا هستند.

منبع: irgiardino

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

اصطلاحات مدرن و معاصر غالباً با یکدیگر درج می شوند اما دارای معانی کاملاً متفاوت هستند. در حالی که طراحی منظره مدرن و معاصر از نظر جنبه های خاصی از سبک می تواند مشابه باشد ، هر دو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که یکی را از دیگری متمایز می کند. مهم نیست که چه سبکی را انتخاب کنید ، یک شرکت با تجربه در زمینه طراحی فضای سبز، شرکت باغ ایرانی می تواند اطمینان حاصل کند که شما از بیشترین تجربه حرفه ای در محوطه سازی استفاده می کنید.

طراحی منظر باغ ایرانی به ما این امکان را می دهد تا بهترین خدمات طراحی منظر را به صاحبان خانه ارائه دهیم. ما اطمینان حاصل می کنیم که ارتباط مستقیمی بین تیم ما و صاحب باغ یا ویلا وجود دارد برای اینکه آنها با هر انتخاب طراحی منظره ای که در ویلا ، باغ و حتی حیاط منزلشان اجرا می شود ، راحت باشند. برای کمک به شما در تصمیم گیری کدام یک از طراحی منظره برای ویلا، باغ یا خانه شما بهتر است ، ما تفاوت های بین طراحی منظر مدرن و معاصر را در زیر ارائه داده ایم.

ویژگی های تعریف چشم انداز مدرن

 

مناظر مدرن تأکید بر یک دوره زمانی خاص ، اوایل تا اواسط قرن بیستم ، که حاشیه های تمیز و تیز را با مواد ساده در خود جای داده است. مصالح به کار رفته در طراحی های منظره مدرن می تواند یا سازه های بتونی یا فلزی باشد. با ترکیبی دلپذیر از هر دو جنبه ، مناظر مدرن قادر به استفاده از خطوط واضح تر ، تقارن و پالت رنگی خنثی تر هستند. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از مناظر مدرن و معاصر به این صورت است که طرح های معاصر منظر ، وجوه سبک را از انواع دوره های مختلف متفاوت و نه فقط از یکدیگر وام می گیرند.

 

ویژگی های تعریف چشم انداز معاصر

 

مناظر معاصر غالباً به سبکهای مختلف چشم انداز و روندهای طراحی فعلی اشاره دارند. طراحی منظر معاصر از آنچه در حال حاضر در حیاط شما موجود است استفاده می کند و بر روی آن ویژگی ها گسترش می یابد. از ویژگی های فعلی مانند درختان بومی و حیاط باغچه ها با پاشیدن یا تقویت فضاهای اطراف آن بیرون آورده می شود که می توان آن را نیز حداقلی قلمداد کرد. مناظر معاصر غالباً دوستدار سبز هستند زیرا از مواد طبیعی بیشتری استفاده می کنند و به حفظ یک محیط پایدار کمک می کنند. طرح های منظر فعلی معاصر همچنین از شکل ها و الگوهای هندسی استفاده می کنند که از طریق مناظر و مزارع منتقل می شوند.

طراحی منظره باغ ایرانی : بهترین خدمات منظره معاصر و مدرن

در حالی که هر دو طراحی منظره مدرن و معاصر از مزایای خود بهره می برند ، واقعاً بستگی به این دارد که چه سبکی بیشتر برای شما جذاب است. طراحی فضای سبز باغ ایرانی می فهمد که طراحی و ساخت یک طراحی چشم انداز کارآمد به آسانی به نظر نمی رسد. تیم ما مراقبت می کند تا با ارائه خدمات با کیفیت طراحی منظر ، به ساکنان کمک کند تا عملکرد و ظاهر کلی چشم انداز خود را بهبود بخشند. شرکت طراحی منظر ما کارآمد و قادر به دستیابی به منابع مورد نیاز برای ایجاد منظره ای است که شما همیشه می خواستید. بسیاری از ساکنان تصمیم می گیرند که با تیم مجرب ما کار کنند ، زیرا ما به ساختن لباس مناسب برای هر یک از نیازهای آنها اختصاص داده ایم.

منبع : باغ ایرانی 

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

طراحی منظر مدرن ، گسترش و پالایش طراحی باغ مدرن یا مدرنیستی در اواسط قرن است ، که در دهه 1950 یا اوایل به زمان معماری باز می گردد ، هنگامی که معماری مسکونی منعکس کننده خوش بینی و سقف های پر پشت به طرز تفریحی به سمت فضا بود. بعداً ، اوضاع به شکل هندسی با اشکال چند شکل سازمان یافته تر می شوند. معماران و طراحان چشم انداز قرن بیستم قابل توجه مانند گرت اککو ، لارنس هالپرین و کلیسای توماس مسیری را برای طراحان امروزی یا متفکر امروزی هموار کردند.

 

این مدرن است ، کم و بیش

گاهی اوقات ، طراحی مدرن و معاصر اشتباه گرفته می شود. برای پیچیده تر کردن امور ، از دهه 1950 تا 1970 ، طراحی مدرن اواسط قرن به عنوان "معاصر" خوانده می شد. هیچ کس از اوایل قرن جاری آگاه نبود و یا از آن یاد نکرد. اگر این رانچ ، استعمار یا ویکتوریا نبود بلکه جدید بود ، امروزه معاصر بود.

 

ویژگی ها در طراحی منظره مدرن متفاوت هستند ، اما در اینجا آنها چیست و نیست:

 

  • باغ ها طراحی معماری خانه را تکمیل و تقویت می کنند
  • استمرار خوب است: تکرار رنگ ها ، بافت ها ، مواد و اشکال
  • خطوط باغ تمیز بوده و غالباً از خطوط سازه تکرار می شوند
  • اشکال هندسی مورد تأکید است
  • طرح تمیز و بدون لکه است
  • رنگها در مبلمان ، دیوارها و گیاهان جسورانه و برجسته یا تک رنگ است
  • از مواد طبیعی و محلی استفاده کنید: چوب ، سنگ ، گیاهان بومی
  • یک ویژگی آب برای زیبایی شناسی را درج کنید
  • باغ های کلبه ای که دارای گیاهان مهیج مانند گل رز هستند ، در چشم انداز مدرن به کار نمی روند
  • این جایی نیست که مبلمان باغی زنگ زده یا صندلیهای سنگی به باغبان تبدیل شوند
  • فهمیدم؟ از گشت و گذار در باغهایی که همه می گویند "مدرن" به یک روش یا دیگری لذت ببرید

ونکوور معاصر

مبلمان از نوع عمیق است ، با کوسنهایی با رنگ سبز آهک ، که منظره این حیاط معمولی و معاصر در ونکوور ، بریتیش کلمبیا را به خود اختصاص داده است. این فضا با طراحی Landscape 2000 و از ونکوور ، بریتیش کلمبیا طراحی شده است و از یک دیوار برای یک باغ عمودی جسورانه بهره می برد و از یک برج چوبی معماری استفاده می کند. در سراسر گیاهان آهک و گیاه ترشح تکرار می شوند

طراحی منظره استخر و آبگرم

طراحان کریس کوربت ، یک طراح منظره و مسکونی در منطقه ساکرامنتو کالیفرنیا ، از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب استفاده می کند. این پروژه استخر و حیاط شامل یک ویژگی آب کانونی با پوسته هایی است که به داخل استخر و آبگرم یکپارچه جریان دارند.

محوطه سازی معاصر در کاستاریکا

جن اسپیرز سبک و طراح گیاهان در سنت ترزا ، کاستاریکا است. او گیاهان مکنده کننده گیاهان محلی ، کاکتوس ها و گیاهان گرمسیری را با استفاده از سنگ ها و سنگ های محلی ، به گلدان های معماری (تمیز و ساده) گلدان ها و تختخواب های سیاره ای متصل می کند.

احیای سبز گرینویچ

خانه ای از احیای یونان در دهکده گرینویچ که در سال 1840 ساخته شده است در مقاله ای در مورد طراحی باغ مدرن ساخته شده است؟ خوب ، هیچ قانونی سخت و سریع وجود ندارد که شما باید آن را مانند سال 1839 تزئین کنید. برای فضای کوچک ریز در فضای باز ، Axis Mundi طراح از فضای عمودی برای اضافه کردن گیاهان و به دست آوردن حریم خصوصی استفاده کرد. این صندلی های پر جنب و جوش قرمز نارنجی توسط پائولا لنتی است

محوطه سازی سنگ شهری

رولشتودیو با معمار منظره گرگوری لومباردی دیزاین برای این خانه مدرن در کمبریج ، ماساچوست همکاری کرد. ویژگی آب در هنگام بافر صدای خیابان ، یک نقطه کانونی را اضافه می کند

محوطه سازی باغ اسپانیایی

یک باغ دیواری در Molina de Segura ، اسپانیا ، از خورشید فیلتر استفاده می کند تا از مناطق گرمسیری مانند پرنده بهشت استفاده کند. طراح آلبرتو گارسیا مبلمان سخت چوب را انتخاب کرد که در برابر آفتاب و بالش های زمردی به عنوان لهجه های رنگ برای فضای مدرن مقاومت می کند.

منبع : irgiardino

 

  • باغ ایرانی ریسو