طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

طراحی فضای سبز باغ ایرانی

اجرای پروژه های طراحی فضای سبز و محوطه سازی

پیوندهای روزانه

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طراحی فضای سبز ، حفظ مناظر سبز غنی ، به ویژه در ماه های خشک تابستان ، می تواند یک چالش باشد. عمل خوب ارگانیک در قلب نگه داشتن چیزهای سبز و شکوفایی است. به برنامه ریزی ، خاک خوب با اصلاحات مناسب و کاشت و هرس دقیق احتیاج دارد. در اینجا مجموعه ای از پیشنهادات برای حفظ فضای سبز مناظر خود در تمام فصل وجود دارد.

چشم انداز

آبیاری چشم انداز شما به طور موثر به معنای نگه داشتن گیاهان در بهترین حالت در کنار آن  صرفه جویی در مصرف آب است. آبیاری قطره ای را در نظر بگیرید که 90٪ -95٪ در تأمین آب موثر است (در مقابل 70٪ برای آبپاش ها). یا اینکه آب شستن دست را با شلنگ انجام دهید یا یک آب قابل شستشو ، عملی که شما را به گیاهان نزدیک می کند و یک راه عالی برای تشخیص آفات و بیماری ها است.

گیاهان گلداری را که در تمام تابستان شکوفا می شوند انتخاب کنید. با کاشت گل و گیاهان دیگر با فازهای طولانی شکوفا ، از جمله بی اشتها ، گل جوانی ، بگونیا ، رنگ را در باغ خود نگه دارید (بیشتر این موارد به خصوص در گلدان ها خوب هستند). یا گلهایی را انتخاب کنید که در طول بخش های مختلف تابستان شکوفا می شوند مانند گل صد تومانی زودرس و عنبیه ریش بعد از شکوفه. برای ترغیب شکوفه های طولانی ، گل هایی مانند سوزن های چشم سیاه نگه دارید. گیاهان مخلوط و مطابق که در زمانهای مختلف فصل شکوفا می شوند. درختان و بوته های همیشه سبز کوچک یا کوتوله سبز به آن اضافه کنید تا در محو شدن شکوفه ها همه چیز سبز شود.

گیاهان دارویی ، که بسیاری از آنها در آب و هوای خشک مدیترانه ای سرچشمه گرفته ، به فضای سبز و شکوفه اضافه می کنند و از آب زیادی استفاده می کنند.

افزودنی های منظم کمپوست در ضمن اضافه کردن میکروب های ارزشمندی که به گیاهان کمک می کنند ، به قابلیت نگهداری آب خاک شما کمک می کنند. کودهای آلی را در صورت لزوم استفاده کنید تا مطمئن شوید گیاهان دارای مواد مغذی و کلیدی مورد نیاز برای زنده ماندن در زمان های  خشک و گرم هستند.

گیاهان منظره خود را مالچ کنید. مالچ به خنک شدن و حفظ آب خاک کمک می کند. همچنین کرم ها ، میکروب ها و ارگانیسم های دیگر که خاک را سالم نگه می دارند را تشویق می کند. با فروپاشی ، مواد ارگانیک را به زمین اضافه می کند.

بطور مناسب درختچه ها و درختان خود را هرس کنید تا در دوره های خشک از استرس جلوگیری کنید. گیاهان برای حفظ رشد بیمار و رقابتی تلاش می کنند ، در حالی که نیاز به آب بیشتری دارند ، باعث ایجاد استرس برای کل گیاه می شوند. گیاهان خود را باز ، هوایی و غیرقابل استفاده نگه دارید.

چمن

انواع چمن را متناسب با شرایط رشد خود انتخاب کنید. برای مشاوره در مورد اینکه چمنزارها در منطقه شما بهترین کار را با همسایگان ، گلخانه ها ، کلوپ های باغ ، صحبت کنید.

اکثر چمنزارهای خنک به طور طبیعی در خشک ترین هفته های تابستان خنثی می شوند ، مگر اینکه مرتباً به طور کامل آب داده شود. بعضی از چمن های فصل گرم مانند برمودا ، زوییا و سنت آگوستین ، تمام تابستان ها سبز و در حال رشد هستند. این چمنزارها برای مناطقی معتدل که فاقد یخ زدگی هستند مناسب است. برموداها "سردسیری" ، از جمله تیفتون 44 ، دامنه رو به رشد چمن را به سمت شمال گسترش می دهند (100 مایل یا بیشتر) اما هنوز هم در مناطقی که دارای یخ های مکرر هستند ، خوب عمل نمی کنند.

کودهای چمن آلی در ضمن تهیه مواد مغذی برای چمن خود از خاک شما سود می برند. آنها نه تنها ساختار خاک را بهبود می بخشند بلکه میکروبهای مفید خاک را که به آفات و بیماریها حمله می کنند تشویق می کنند. در ترکیب با روشهای نگهداری مناسب ، چمن شما را کم کار و آب فشرده تر می کند.

رشد ریشه ای عمیق و نیرومند را تشویق کنید. این ممکن است گرانشی باشد که رشد ریشه های چمن را هدایت می کند ، اما فراهم کردن شرایطی که باعث تحریک آن شود ، تضمین می کند که شما آن را بدست آورید. این یعنی کاشت در ارتفاع مناسب ، کود دادن ، کمپوست ، هوادهی و بله آب دادن. ایجاد ریشه های قوی باعث صرفه جویی در مصرف آب و تحمل به خشکی می شود.

کوتاه کردن چمن خیلی زود در فصل ممکن است جذاب باشد و باعث صرفه جویی در کار شما شود اما می تواند سلامتی چمن شما را از بین ببرد. نیزه های طولانی تر چمن باعث افزایش فتوسنتز و احتباس آب می شوند. چمن طولانی تر خاک را ساییده می کند و به خنک شدن آن کمک می کند و جوانه زنی بذر علف های هرز را نیز مهار می کند. برش خیلی کوتاه چمن مانع از رشد ریشه می شود.

فصل های خنک را خیلی موقت نکنید ، مخصوصاً با پیشرفت تابستان. قانون شلوغ رایج می گوید هرگز بیش از یک سوم طول تیغه را در هر یک از تراش ها قطع نکنید. بگذارید قبل از برش چمن کاری که برش دهید تا سه اینچ رشد کند و به چهار و نیم اینچ برسد. پره های مورس خود را تیز نگه دارید. برش های تمیز کننده ، از قهوه ای شدن نوک ، بیماری و ریزش رطوبت خودداری می کند.

بارور هر چهار تا شش هفته یکبار چمن خود را تغذیه کنید. از کود آلی استفاده کنید که به منظور تحویل نیتروژن مورد نیاز گیاهان برای سبز ماندن استفاده شود. بارور کردن چمن شما به بیمه ریشه قوی و سالم کمک می کند. این به چمن شما اجازه می دهد تا از آب مورد استفاده خود بهترین استفاده را داشته باشد و از قهوه ای شدن جلوگیری می کند.

یک کمپوست بهار کمپوست خاک چمن شما را تغذیه می کند و به تضمین حفظ رطوبت مناسب کمک می کند. کمپوست می تواند به دفع علفهای هرز در حال ظهور و همچنین معرفی فعالیتهای میکروبی که خاک شما را سالم نگه می دارند کمک کند.

برای تقویت رنگ چمن خود از کودهایی استفاده کنید که حاوی آهن است. کودهای حاوی آهن یک اصلاح کوتاه مدت و مناسب کوتاه مدت برای چمن های قدیمی است که احتیاج به احیا دارند اما باید در رابطه با یک برنامه بلند مدت ساخت خاک که شامل کمپوست و سایر اصلاحات است ، مورد استفاده قرار گیرد.

چمن خود را هوادهی کنید تا از تراکم خاک جلوگیری شود. خاک جمع و جور ، خاکریز را به ساخت و آب برای رواناب ترغیب می کند. هوادهی نوعی از هرس ریشه است که باعث تحریک رشد شدید می شود. چمن های کوچک را می توان با استفاده از هوادهی دستی دستی یا چنگال باغی ، هوادهی کرد ، حیاط های بزرگ نیاز به اجاره هواکش برق دارند.

 

شما باید آب (و در اکثر مکان ها اگر می خواهید چمن خود را تا پایان تابستان سبز کنید) ، این کار را به صورت مؤثر انجام دهید.

میزان آب چمن مورد نیاز شما بستگی به نوع چمن زراعی شما و شرایط خاک شما دارد. بسیاری از چمن ها در هفته به 1.5 اینچ رطوبت نیاز دارند ، بعضی از آنها به اندازه 2.5 اینچ. اگر آب کافی ندارید ، یا اگر خاک شما جمع شده باشد و رطوبت مناسبی نداشته باشد ، علیرغم تلاش های شما ، علف های شما قهوه ای می شوند.

با قرار دادن قوطی های خوراکی ماهی تن یا حیوان خانگی (تقریباً یک و چهارم اینچ عمق یا بزرگتر) یا قوطی های سوپ ، چربی آب چمن خود را برای چمن زنی خود اندازه گیری کنید تا مشخص کنید که به چه میزان آب مورد نظر رسیده است.

بهترین دلایل مراقبت از چمن ارگانیک؟ فرزندان شما ، حیوانات خانگی شما ، شما! مناظر عاری از مواد شیمیایی آرامش خاطر را به شما می دهد که از فراهم کردن خانواده شما مکان سالم برای بازی و جمع آوری در فضای باز است.

اطمینان حاصل کنید که آب بسته به نوع چمن موجود در حیاط خود ، عمیق ، حداقل پنج اینچ و بیشتر شبیه به هفت اینچ (یا حداکثر ده) شبیه دارد. از یک چاقوی هوری-هوری ، ماله باریک یا پیچ گوشتی بزرگ مسطح استفاده کنید تا قضاوت کنید که رطوبت تا چه حد نفوذ کرده است. آن را تا زمانی که مقاومت ندید ، آن را درون خاک فشار دهید ، نقطه را روی ابزار علامت بزنید (با دقت گرفتن آن بین انگشت شست و پیشانی شما را انجام خواهد داد) و آن را خارج کنید.

خاک های شنی اجازه می دهد تا آب به عمق نفوذ کند. اگر خاک شما ماسه ای است ، بارها و بارها آب کمتری مصرف کنید ، هر دو یا چند روز ، در صورت لزوم. خاکهای لوم باید هر سه تا پنج روز یکبار آب شود. خاکهای رس سخت تر تقریباً هر پنج تا هفت روز به کاربردهای عمیق تر و کامل تری نیاز دارند.

اگر چمن شما سیستم آبیاری آبپاش دارد ، اطمینان حاصل کنید که حداکثر کارایی را دارد. این شامل تنظیمات مناسب برای آبشارهای زود هنگام یا دیر هنگام (حتی یک شبه) است که در مقدار مناسب تنظیم شده اند. اطمینان حاصل کنید که سر آبپاش ها به طور موثر چمن ها را بدون هدر دادن آب در پیاده روها ، مسیرهای رانندگی یا مناطق دیگر که در آن نیازی به آن نیست ، پوشانده اند.

"شستشو" چمن کاری - استفاده از یک لکه گیری آب سبک قبل از برگها یا در گرمترین روز از روز - می تواند قهوه ای و آسیب ریشه را در خط خاک کند. سیراب شدن نیز برای جلوگیری از گسترش خارش مفید است.

برای محدود کردن میزان تبخیر خورشید و باد ، توصیه های مربوط به آبیاری اوایل صبح یا عصر را دنبال کنید. همواره از محدودیت های مربوط به آبیاری محلی خودداری کنید ، به خصوص در مناطقی که سابقه خشکسالی دارند ، که ممکن است شامل روزها ، زمان ها و دفعات آبیاری باشد یا همه را در کنار هم ممنوع کند.

چرا چمن زنی سنتی را با هم جدا نمی کنیم؟ در نظر بگیرید که چمنزارهایی بومی و تحمل خشکسالی را کاشت کنید ، یا به خصوص برای مناطق کوچک ، چیزی را در خارج از جعبه مانند چمن آویشن در نظر بگیرید.

منبع : سایت باغ ایرانی 

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

باغ های ژاپنی به دلیل زیبایی منحصر به فرد در سرتاسر جهان مشهور هستند. آنها همچنین جزء معدود سبک های باغبانی هستند که عناصری از طراحی فضای سبزرا در خود جای داده اند و قرن ها ثابت مانده اند ، به طور مفصل در نقاشی ها ، تصاویر و ادبیات. این ارتباط تاریخی بر جذابیت این سبک جذاب می افزاید و سادگی بصری از محوطه سازی ژاپنی با توازن بیشتر می شود. پیچیدگی ظریف اصولی که در زیر آن وجود دارد.

نخستین باغ های ژاپن ، قبل از قرن نهم ، تحت تأثیر مدل های چینی بود که از دیپلمات های مسافرتی الهام گرفته بودند. هنگامی که پایتخت کیوتو در سال 794 تأسیس شد ، باغ ها بیشتر تحت تأثیر محلی قرار گرفتند و زیبایی شناسی باغ بومی ژاپن شروع به شکل گیری کرد. انواع اصلی باغهایی که در این دوره دیده می شد ، باغ های کاخ ، باغ های ویلا و باغ های معابد است. بسیاری از عناصر طراحی از مذهب سنتی ژاپن Shinto ناشی می شود ، که می آموزد که خدایان و ارواح در چشم انداز طبیعی حضور دارند. اصول پیچیده

یکی از طراحی های اولیه باغ ژاپنی "باغ بهشت" بود که دارای غرفه هایی است که راهروها به هم وصل شده اند. پس از آن رسم شد که یک فضای شن بزرگ مسطح بین باغها و سالن اصلی ایجاد شود تا از آن برای رویدادها استفاده شود یا صرفاً تحسین باغ ویستا باشد. این مسیرها و حیاط های شن نیز در اطراف حرم های شینتو دیده می شود.

تا قرن دوازدهم ، نفوذ چینی بار دیگر در بودیسم ذن دیده شد و زیبایی شناسی محبوب باغ ذن متولد شد. باغهای ذن برای مدیتیشن معنوی طراحی شده اند. باغهای ذن همچنین برای دستیابی به هماهنگی و تعادل از اصول فنگ شویی که به عنوان ژئومنسی چینی نیز مشهور است ، نظامی برای تراز کردن انرژی از طریق اشیاء موجود در خانه و چشم انداز استفاده می شد.

از دیگر باغهای سنتی ژاپنی که عناصر طراحی آن به فضای محوطه سازی غربی رسیده اند ، می توان به باغ استخر ، باغ چای ، باغ چشم انداز خشک و باغ محصور اشاره کرد. شاید دوست داشتنی ترین عنصر یک باغ ژاپنی ، شکوفه درخت گیلاس در بهار باشد: این یک رویداد سالانه است که بسیاری از گردشگران را در واشنگتن ، دی سی و در باغ های گیاه شناسی در سراسر فصل شکوفه های گیلاس ایالات متحده جلب می کند.

سبک های سنگفرش ژاپنی

حتی اگر مسیرهای شن و ماسه های برجسته و پیاده روهای باغهای ذن متداول ترین سبک سنگفرش است که با باغ های ژاپنی همراه است ، اما امکانات دیگری نیز وجود دارد. سنگفرش های سنگ طبیعی معمولاً دیده می شوند ، و تمام تلاش می شود تا مسیرها در منظره طبیعی و هماهنگ به نظر برسند.

گیاهان برای درج

درختان افرا ژاپنی معروف ترین و قابل تشخیص ترین قسمت از چشم انداز پر جنب و جوش ژاپنی است. این درختان در اندازه های مختلف ، شکل و رنگ شاخ و برگهای مختلفی به چشم می خورند و اگر در منطقه سختی شما کار کنند ، آنها یک جزء بسیار زیبا از یک طرح چشم انداز ژاپنی هستند. افرا های ژاپنی بسیار آهسته رشد می کنند ، بنابراین توجه داشته باشید که اگر یک نمونه کوچک خریداری می کنید ، چند سال قبل از رشد به اندازه کافی بزرگ می شود تا منظره خود را پر کنید. برخی از این درختان می توانند تا سی فوت بلند باشند ، در حالی که برخی از نمونه ها بیشتر شبیه درختچه هستند و از سه پا بلند نمی شوند.

رنگهای شاخ و برگ پاییزی افرا های ژاپنی شامل نارنجی ، قرمز روشن ، نارنجی عمیق ، صورتی و زرد-سبز است. رنگ در فنگ شویی مهم است و قرمز در فرهنگ ژاپنی قابل توجه است و نمادی از انرژی ، نشاط و قدرت است. اگر نمی توانید یک درخت افرا ژاپنی در باغ خود داشته باشید ، درختچه دیگری را با شاخ و برگهای پاییزی روشن مانند سبزه های نه گانه ، آمونیاک یا بوته سوزان در نظر بگیرید.

خزه نیز معمولاً در باغهای ژاپن دیده می شود ، به خصوص چسبیده به سنگ و سنگ. در واقع ، تصور می شود در ژاپن یک طراحی باغ مناسب و بدون خزه ناقص است. خزه می تواند از شرایط رشد آن بسیار دلهره آور باشد (هوای مرطوب و مه آلود را رونق می دهد) بنابراین آگاه باشید که این عنصر طراحی ممکن است توجه بیشتری داشته باشد.

گیاهان دیگر شامل گل صد تومانی (هر دو گیاه علفی و هرزگوش) ، گل گیاه (گیاه کامو) دارای گلهای هلو و رنگ پریده زیبا است) ، شقایقها ، رودودندرونها ، همیشه سبزهای کوچک ، درختهای گیلاس زینتی ، درختانی با شکوفه های بهاری برجسته مانند گل بادام یا قرمز مایل به قرمز ، شترمرغ ، و آزالیاها. درختان هلو نیز در ژاپن مورد پسند واقع شده اند.

صخره

سنگ ها و ویژگی های سنگی یک عنصر بسیار مهم در طراحی محوطه سازی ژاپن است. در باغ های سنتی ژاپن ، از سنگ ها اغلب برای سمبل حیوانات یا چهره های اساطیر مانند ببر یا اژدها استفاده می شد و برای ایجاد چنین طرح هایی از نظر شکل و اندازه مناسب انتخاب می شدند.

دکور باغ

در باغهای ذن ، وسایل تزئینی یا مجسمه مربوط به تمرین معنوی ذن بودیسم ممکن است در یک باغ به عنوان مرکزیت مدیتیشن قرار بگیرد. اما حتی افرادی که ذن بودیسم را به عنوان یک دین عملی نمی کنند ممکن است به دلیل احساس آرامش و هماهنگی بصری از یک باغ ذن لذت ببرند. مجسمه های بودا ، کوان یین یا سایر نمادهای فرهنگی ژاپنی مانند اژدها یا بتکده ها را می توان برای لمس معتبر اضافه کرد

ویژگی های آب

باغ استخر یکی از محبوب ترین طرح های سنتی باغ ژاپنی است که از یک استخر طبیعی و یا ساخته شده توسط انسان به عنوان نقطه کانونی آن استفاده می کند. بیشتر ویژگی های آبی که در باغ های ژاپنی دیده می شود طبیعی و کاربردی است نه صرفاً تزئینی ، و استخر موجود در باغ استخر ممکن است ماهی (مانند یک حوض کوی) ماهی نگه داشته یا از نیلوفرهای آبی به عنوان منبع غذایی برای گرده افشان ها و دوزیستان استفاده کند. اما ویژگی های آب نیز در نظر گرفته شده اند تا منبعی برای زیبایی و تامل باشند. پل های کوچک نیز در طراحی های باغ ژاپنی به نمایش گذاشته شده و ساختاری کاملاً نمادین هستند که نشان دهنده ارتباط بین انسانیت و طبیعت و همچنین سفر به زندگی پس از زندگی است. به نظر می رسد که پل ها باید به طور طبیعی و یکپارچه در محیط خود قرار گیرند تا هماهنگی در منظره به وجود آید. مواد می توانند به طور گسترده ای متفاوت باشند ، از سنگ طبیعی گرفته تا چوب با لاک قرمز رنگ

نرده

باغ های سنتی ژاپنی دارای سبک های منحصر به فردی از نرده بندی است که اغلب با استفاده از گره مخصوص اتصال و سایر تکنیک ها ، از مواد طبیعی مانند بامبو یا چمن ساخته شده است. با استفاده از شمشیربازی از قبل ساخته شده بامبو یا بید می توانید به ظاهری مشابه دست یابید. مانند پل هایی که از ویژگی های آب استفاده می کنند ، گاهی اوقات در باغ های ژاپن شمشیربازی در رنگ قرمز رنگ رنگ مشاهده می شود ، رنگی که همراه با خوشبختی است.

منبع : irgiardino

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

یادگیری مفاهیم اساسی که توسط طراحان حرفه ای چشم انداز انجام می شود ، برای خود مناظر سخت نیست. و ساده ترین راه برای انجام این کار ، مرور عکس های طراحی چشم انداز است. مفاهیم طراحی و اجرای فضای سبز را می توان به سه دسته اساسی تقسیم کرد:

  • طرح های رنگی
  • فرم و بافت گیاه
  • نقاط کانونی ، مقیاس و خط

این مفاهیم به عنوان بلوکی برای بهبود ظاهر هر حیاط خدمت می کنند ، و مطالعه آنها همچنین به تولید ایده های بی شماری کمک می کند.

طرح های رنگی

وقتی بسیاری از رنگ های طبیعت را در نظر می گیرید ، جای تعجب نیست که طرح های رنگی و تئوری رنگ جنبه های مهم طراحی چشم انداز هستند. استفاده از رنگ محدود به رنگهای روشن و چشم نواز گل یا پتوهای سبز چمن نیست. همچنین شامل قهوه ای های طبیعی شمشیربازی ، ماسه سنگ های ماسه ای ، و چراغ زرد مضراب بر روی شاخ و برگهای آفتابی است. مانند دکوراسیون داخلی ، استفاده از رنگ های خارج از منزل ، تعادل رنگهای "گرم" و "خنک" و همچنین رنگ های مکمل و متضاد را در بر می گیرد.

فرم و بافت گیاه

شاید تعجب کنید که اصطلاحات به ظاهر انتزاعی مانند "فرم" و "بافت" چه ارتباطی با بهبود ظاهر حیاط شما دارند. شما یک شاهکار را نقاشی نمی کنید ، شما فقط گیاهان را در زمین می گذارید. با این حال ، تصادفی نیست که طراحی منظر برخی اصطلاحات را با دنیای هنر به اشتراک می گذارد. حیاط خلوت بوم شما است ، و درک شما از مفاهیمی مانند فرم و بافت زیبایی تصویر حاصل را تعیین می کند.

گلها در دستیابی به طرح های خاص رنگی مؤثر هستند ، اما هنگامی که فرم و بافت به میان می آید ، شما نیاز به متحدین دیگری مانند علفهای زینتی و همچنین درختان و درختچه هایی با الگوهای انشعابی جالب و شاخ و برگ پیدا خواهید کرد.

بافت است که شاید بیشتر مورد توجه طراحی مفهوم چشم انداز ، اما این نظارت به راحتی اصلاح می شود. این همه با توجه بیشتر به برگهای گیاهان شما شروع می شود. مبتدیان غالباً آنقدر با گل گیاهان وسواس دارند که از اهمیت شاخ و برگ کور می شوند. اما پس از تأمل بیشتر ، باید آشکار شود که برگهای جذاب دارای نقطه فروش است که گلها نمی توانند با آن رقابت کنند: یعنی اینکه آنها نمایشگاهی را در طول فصل رشد ارائه می دهند (در واقع ، در مورد گیاهان همیشه سبز ، نمایشگر شاخ و برگها به کل ادامه می دهد. سال)

گیاهانی که برای برگهایشان از گلهایشان بیشتر ارزش دارند ، اغلب "گیاهان شاخ و برگ" نامیده می شوند. مبتدی ها به خوبی توصیه می شوند هنگام خرید در مهد کودک به دنبال چنین گیاهانی باشند. پس از ایجاد چشم برای بافت ، شروع به آزمایش نحوه ترکیب گیاهان خود کنید. مخلوطی که احتمالاً بیشتر شما را هیجان زده می کند یکی از ویژگی های کنتراست چشمگیر است.

نقاط کانونی ، مقیاس و خط

چگونه می توانید نگاه بیننده را که می خواهید در حیاط به زمین بنشیند ، هدایت می کنید؟ این چیزی است که طراحان حرفه ای در آموزش خود از آن یاد می گیرند. پاسخ جزئی به این سؤال در استفاده از نقاط کانونی نهفته است. ابزارهای دیگر برای هدایت چشم یا برجسته کردن ویژگی های کلیدی مقیاس و خط هستند. اگر تا به حال از تأثیر کلی که یک پرچین یا حصار مؤثر بر یک حیاط ، از نظر زیبایی شناختی ، تحسین کرده اید ، تحسین کرده اید ، نمونه هایی از خط را در محل کار مشاهده کرده اید (شاید حتی بدون آنکه بدانید!). قدرت این ایده های کلاسیک طراحی منظره را برای خودتان کشف کنید ، مفاهیمی که می توانند جادوی آنها را در فروتنانه ترین حیاط ها به کار گیرند.

منبع : سایت irgiardino

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

بامبو گیاهی عجیب و غریب و فوق العاده بادوام است که در بسیاری از باغ ها قابل مشاهده است. اکثر گونه ها بسیار بلند هستند و حتی اگر از بالا قابل اصلاح باشد ، بیشتر رشد آنها به ارتفاع بالاتر از سه پا است.

در این مقاله نکاتی راجع به رشد بامبو در محوطه سازی باغ خود و همچنین ایده های کمی به شما نشان می دهد که به شما الهام می دهد تا بامبو را در دکوراسیون خارجی خود بگنجانید. بامبو یکی از گیاهان بسیار زیبا ، سفت و سخت ، مقاوم به خشکسالی و آفات است که صاحبخانه می تواند به حیاط خود بیفزاید. بسیاری از انواع بامبو باعث ایجاد صفحه نمایش های حریم خصوصی ، پرچین ها و مناظر زینتی می شوند.

بامبو چیست؟

بامبو در خانواده چمن همیشه سبز همیشه سبز است - بله ، این یک درخت نیست - اما چمن است! بیش از 1200 گونه مختلف در سراسر جهان رشد می کنند. گونه های مختلف به ارتفاعات 100 پا یا بیشتر رشد می کنند. شاخه های جدیدی را بدون کاشت در می آورد و می توان در طی پنج سال برای مصالح ساختمانی برداشت کرد.

دو نوع اصلی بامبو وجود دارد -

بامبو های در حال اجرا تهاجمی به حساب می آیند زیرا آنها "دونده" های زیرزمینی (به نام ریزوم) ایجاد می کنند که در مسافت های طولانی از گیاه اصلی دور می شوند.

بامبو های clumping نوع دیگری از ریزوم زیرزمینی تولید می کنند که ساقه های جدید (clums) را در کنار گیاه اصلی جوانه می زند ، که سپس هر ساله به آرامی گسترش می یابند. بامبو جمع آوری بیشتر در محوطه سازی استفاده می شود زیرا متراکم ، سریع رشد می کند و هرس می کند.

ویژگی های بامبو

  • بامبو در رنگ ها ، اندازه ها ، شکل و ارتفاع متنوعی وجود دارد که باعث جذابیت بصری و طراحی چشمگیر به یک منظره می شود.
  • بامبو همه کاره ، سفت و سخت در حال رشد است ، نیازی به کود برای رشد و تحمل خشکسالی ندارد.
  • گیاهان بامبو در طیف وسیعی از شرایط آب و هوایی با موفقیت رشد می کنند.
  • بامبو به راحتی رشد می کند.
  • بامبو همیشه سبز است.
  • بامبو در حال تجدید خود است.

 استفاده از بامبو در محوطه سازی

لهجه دیواری بامبو - بامبو در این ایده از دو روش مختلف استفاده می شود. ابتدا از آن برای ایجاد دیواری سه بعدی بیشتر استفاده می شود که در آن بایستد و در برابر چوب موجود در این باغ شگفت انگیز به نظر می رسد. ثانیا ، گیاهان بامبو زنده نیز وجود دارند که زندگی را به گوشه باغ می رسانند.

صفحه نمایش هدف: صفحه های بامبو طبیعی می توانند به ارتفاعات و عرض های مورد نظر بریده شوند و سریعتر و بلندتر از درختچه ها و پرچین ها رشد کنید. گونه های محبوب بامبو که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند شامل انواع برآمدگی ، بامبو طلایی و کوتوله مالایی است.

بامبو پرچین - هر کس دوست دارد در حیاط خلوت خود کمی از حریم شخصی داشته باشد ، و این ایده بامبو طرحی مانند پرچین را ایجاد می کند که دقیقاً همین ویژگی را به شما می دهد. پرچین باریک است ، بنابراین فضای زیادی را تحت الشعاع قرار نمی دهد ، اما پوشش خوبی را فراهم می کند.

 

کانتینرها - رشد صفحه حریم خصوصی بامبو در ظروف نه تنها ایده خوبی برای کسانی که در مناطقی پرجمعیت زندگی می کنند که فضای محدود مسئله ای است وجود دارد ، بلکه برای کسانی که خانه های خود را اجاره یا اجاره می دهند و نمی خواهند تغییر دائمی ایجاد کنند نیز وجود دارد. به چشم انداز ظروف غوطه ور در زمین ، روی پاسیوی شما قرار داده شده و یا حتی حول محوطه حیاط شما برای یک اثر پرچین دسته بندی می شوند همیشه شگفت انگیز به نظر می رسند.

مصارف جایگزین - از بامبو های سازگار با محیط زیست و بادوام همچنین برای مبلمان پاسیو ، نرده شمشیربازی ، لبه سازی ، ویژگی های آب ، هوای باد و مناطق زینتی مانند باغ ذن استفاده می شود.

 

گونه های متداول Clumping که برای محوطه سازی استفاده می شود

Alphonse Karr یا Multiplex Bamboo - این گونه شکوفه های طلایی (ساقه های بامبو) دارای نوار سبز است. این تنوع می تواند به اندازه 30 فوت رشد کند و اغلب برای صفحه های حریم خصوصی استفاده می شود.

 

بامبو طلایی - بامبو طلایی گونه ای است که معمولاً کاشته شده و دارای برگهای سبز کاملاً بافتی و ساقه های طلایی و زرد جذاب است. معمولاً به عنوان یک گیاه غربالگری مورد استفاده قرار می گیرد ، اگر درشت نباشد و سریعاً بیش از 20 پا رشد کند و گسترش می یابد تا یک پرچین یا صفحه نمایش متراکم ایجاد کند. متأسفانه ، این گیاه تهاجمی می شود ، بنابراین برای همه باغ ها توصیه نمی شود.

شکم غول پیکر بودا - این نوع بامبو دارای شکوفه های شکوفه "بودا" و برگهای سبز بلند و باریک و باریک است و تا 50 پا نیز می تواند رشد کند.

جزیره موری - این نوع بامبو توده های متراکم با برگهای سبز روشن تر و بافت تند تشکیل می دهد و رشد سرسبز آن نیز باعث می شود آن را برای صفحه های حریم شخصی ایده آل کنید. تا ارتفاع 13 پا رشد می کند.

 

بامبو چینی کوتوله - جمع و جور و سرسبز ، این نوع تنوع بیشتر به گیاهان گلدان نسبت به سایر گونه های کلمپ کمک می کند. کوتوله بامبو چینی نیز یک انتخاب پرچین پرطرفدار است و می تواند تا نه فوت قد بلند کند.

 

Timor Black Bamboo - این شکل clumping از بامبو سیاه دارای برگهای سبز روشن و پیازهای تیره با نوارهای سبک تر است. از 50 پا به بالا رشد می کند.

امیدوارم این مقاله الهام بخش شما باشد که بامبو زرق و برق دار ، کاربردی و همیشه سبز را به منظره خود اضافه کنید!

منبع : سایت irgiardino

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

طراحی باغ سنگی

باغهای سنگی راهی عالی برای نمایش سنگها و گیاهان آفتابی و کوهستانی در کنار هم است. باغ صخره باید طبیعی به نظر برسد و مبهم نباشد. می توان آن را در آفتاب باز یا سایه جزئی درست کرد. از ایده ی باغ سنگی می توان برای طراحی حیاط ویلا ، محوطه سازی و غیره نیز بهره برد. برای تکمیل اطلاعات با ما همراه شوید.

باغ سنگی دقیقاً چیست؟

باغچه در اطراف سازندهای صخره ای طبیعی یا صخره هایی که بطور مصنوعی مرتب شده اند برای تکثیر شرایط طبیعی (اغلب کوهستانی) برنامه ریزی شده است. اعتقاد بر این است که مفهوم باغهای سنگی در قرن هفدهم از چین و ژاپن به جهان غرب معرفی شده است. آنها از آن زمان به عنوان روشی ایده آل برای پرورش گیاهان کوهستانی و برای زیباسازی مناطق مرتفع ، سنگی یا سایر مناطق بی دست و پا ، محبوبیت گسترده ای کسب کرده اند.

گیاهان صخره معمولاً دارای ریشه های طولانی هستند که حتی در صورت گرم و خشک بودن سطح آنها ، رطوبت را به دست می آورد. گیاهان کم که به شرایط خوب زهکشی احتیاج دارند ، مناسب باغهای صخره ای هستند: علاوه بر گیاهان آلپی ، این شامل سنگهای قارچی و گونه های phlox ، bluebell و succulents نیز می باشد.

یک باغ صخره می تواند چندین زیستگاه متفاوت را حتی در یک منطقه کاملاً کوچک فراهم کند. به عنوان مثال ، می توان سنگی را طوری قرار داد که گیاهان آفتاب از چهره آفتابی آن بیشترین استفاده را کنند ، در حالی که گیاهان علاقمند به سایه می توانند در سایه شمالی آن لانه بزنند. یک باغ بزرگ ضروری نیست زیرا ممکن است یک باغ صخره ای را در تمام ابعاد نقشه بگنجانید.

انتخاب منطقه مناسب:

با هدف استفاده از بازترین موقعیت ، به دور از سرریز شدن درختان یا ریشه های درخت ، جایی که گیاهان در روز ، بیش ترین نور را از خورشید دریافت می کنند.

بهتر است در طول روز ساعات کمتری از آفتاب داشته باشید تا کل روز در سایه سبک باشد

موقعیتی را انتخاب کنید که زهکشی کامل باشد ، مگر اینکه شما از راه های دیگر آماده ساخت تخت های بلند شده یا تقویت زهکشی شوید

انتخاب بهترین سنگهای باغ:

       باغ های سنگی کاملاً سرمایه گذاری در مصالح سخت مانند سنگ ، ماسه سنگ یا تخته سنگ است. سنگ محلی را در صورت امکان انتخاب کنید.

 

ماسه سنگ نمونه ای از سنگ مناسب است ، به طور گسترده ای در دسترس است ، که خیلی قلیایی (سنگ آهک) یا سخت و متراکم (گرانیت) نیست.

سنگ آهک از سنگفرشهای طبیعی "سنگ آهک" به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. این پیاده روها منبع کمیاب و محدود با فلور منحصر به فرد هستند.

برای ساختن یک قشر طبیعی ، سنگ را در طیف وسیعی از آن انتخاب کنید.

قرار دادن سنگ:

برای ایجاد هر چه بیشتر باغ سنگی طبیعی ، سنگهای بزرگ را انتخاب کنید تا به عنوان "سنگ اصلی" عمل کنند. بزرگتر از اینها را در ابتدا قرار داده و مابقی آن را طوری قرار دهید که لایه طبیعی به نظر برسد. برای بیرون ریختن سوراخ ها از یک لکه استفاده کنید تا سنگ داخل آن قرار بگیرد. یک میلگرد به حرکت سنگها در موقعیتهای دائمی آنها کمک خواهد کرد. آنها را با سنگ های کوچکتر یا آجرهای زیر آن پشتیبانی کنید. هنگام تنظیم سنگ در محل ، به دنبال یک نگاه طبیعی گرایانه باشید. صخره ها باید به سمت عقب خم شوند ، و اقشار نیز به همین روش پیش می روند. از لایه علفهای هرز عاری از لایه بالای باغ صخره استفاده کنید ، آن را در زیر و بین سنگ کار کنید تا آنها را به طور محکم تنظیم کنید. سنگها را تا یک سوم عمق آنها دفن کنید و آنها را در محل محکم کنید. نواحی بین سنگ ها را یکنواخت کنید و کمپوست مخصوص آن را روی آن قسمت اضافه کنید تا جیب های کاشت ایجاد شود

کاشت باغ صخره:

گیاه را از گلدان جدا کنید ، اطمینان حاصل کنید که گیاهان به طور محکم در مخلوط کمپوست کاشته شده اند و دارای لباس های ماسه ای و خاکریزی هستند. ابتدا چند گیاه تنظیم کنید ، سپس سنگهای اطراف آنها را اضافه کنید. سعی کنید تا حد ممکن سطح را با سنگ و گیاه بپوشانید.

 

گیاهان باغ سنگ :

طیف گسترده ای از گیاهان به نام "آلپاین" با موفقیت قابل رشد است ، مانند achillea ، alyssum ، azalea ، begonia semperflorens ، dianthus ، gazania، linum، primula. چندین ساله مانند - phlox ، saxifrage ، verbena نیز قابل رشد است. علاوه بر این ، می توان کاکتوها ، مواد مرکب ، سرخوشی ، گل سرخ ، گل سرخ کوچک ، لانتانا ، و سرخس را پرورش داد.

 

روش های زیادی برای طراحی باغ سنگ شما وجود دارد. برای دستیابی به جلوه بهتر ، منطقه کاملی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط چشم انداز شما باشد و اگر گیاهان را عاقلانه انتخاب کنید ، مهم نیست که چه نوع طراحی را انتخاب کرده باشید ، یک باغ صخره ای زیبا و پر رونق خواهید داشت که بتوانید به آن افتخار کنید!

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

درختان سایه یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید در محوطه سازی باغ خود انجام دهید. زیبایی خود را بهبود بخشیده و به آنها در سالم ماندن با این نکات ساده برای استفاده بیشتر از فضای اطراف خود کمک کنید

 

شاید شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که از قبل درختان سایه بالغ خود را در حیاط خود دارید ، یا شاید یکی از آنها را کاشته اید. در هر صورت ، آنها زیبایی ، سایه ارزشمند و مزایای دیگری را به خودی خود اضافه می کنند ، اما چند روش آسان برای درخشش بیشتر آنها در چشم انداز شما وجود دارد. در حالی که اندام و برگها فضای بالای سرریز را پر می کنند ، غالباً ناحیه ای خالی در اطراف تنه های آنها وجود دارد که نباید از آن غافل شد. درعوض ، می توانید از این فضاها برای ایجاد نمای کلی به اتمام حیاط استفاده کنید ، در ضمن از تنه درخت و ریشه درخت نیز محافظت می کنید تا آن را سالم نگه دارید. بهترین قسمت؟ این هک های محوطه سازی ارزان قیمت ، آسان برای انجام هستند و سال به سال عالی به نظر می رسند.

1. گیاهان مناسب را اضافه کنید

درختان سایه دار تابش نور خورشید را به اندازه کافی زیر سایبان های خود مسدود می کنند که برای رشد زیاد در زیر آنها دشوار به نظر می رسد. با این حال ، بسیاری از گیاهان سفت و سخت ، دوست داشتنی وجود دارند که از یک مکان پناه گرفته در زیر درخت ، چه در یک تخت گل کوچک که تنه را محاصره می کند و چه باغ سایه ای پیچیده تر ، قدردانی می کنند. انتخاب های خوب شامل سالانه های رنگارنگ مانند بی تاب ها و گیاهان کولئوس و یا گل های چند ساله مانند astilbe یا coralbells است. گیاهان را در ظروف مهدکودک با اندازه های کوچک تر انتخاب کنید تا از اندازه های بزرگتر - نه تنها در هزینه کمی صرفه جویی می کنید ، بلکه کاشت آنها نیز بدون آسیب رساندن به ریشه های درخت آسان تر خواهد بود. لامپهای بهاری همچنین راهی عالی برای افزودن رنگ و بوی رنگ در اطراف درختان برگریز است زیرا با گذشت زمان بیرون آمدن درختان و جلوگیری از تابش نور در بهار ، لامپ ها به هر حال خفته و از بین می روند.

2. لایه روی مالچ

مالچ کردن در اطراف یک درخت ضروری است. مالچ می تواند به معنای چیزی بیش از تراشه های چوبی باشد - پوست خرد شده ، کاج کاج و حتی شن نیز به خوبی کار می کند. از همان نوع و رنگ مالچ در سرتاسر منظره خود استفاده کنید تا زیبایی شناسی یکپارچه ایجاد شود. تکرار مالچ در تخت های گل و اطراف درختان منظره ای منسجم و تمیز به چشم انداز می بخشد.

چرا غیر از ارائه همه چیز ظاهری مرتب ، چرا مالچ اینقدر مهم است؟ مهمتر از همه و مهمتر از آن ، از تنه درخت در برابر صدمه در تجهیزات چمن محافظت می کند. دایره اطراف تنه درخت به شما یادآوری می کند که در هنگام چمن زنی و پیرایش ، چقدر باید از تنه دور شوید تا به طور تصادفی به تنه نروید.

مالچ همچنین به عایق کاری خاک از افراط دما کمک می کند. یک لایه 2- تا 4 اینچی می تواند به گرمتر شدن خاک در زمستان و سردتر شدن در تابستان کمک کند. این ماده در جلوگیری از استرس ریشه های ظریف کمک می کند ، که مخصوصاً در مورد درختان جوان بسیار مهم است. و باعث کاهش تبخیر آب در نقاط آفتابی می شود تا گیاهان طولانی تر از آبرسانی بمانند. مالچ همچنین می تواند به کاهش فرسایش خاک در دامنه ها کمک کند و به طور طبیعی مانع از جوانه زدن علفهای هرز می شود.

هنگام استفاده مالچ در اطراف پایه درخت ، مانند آتشفشان آن را در مقابل تنه قرار ندهید - این می تواند آفات و بیماری هایی را که به درختان آسیب می رسانند تشویق کنید. در عوض ، حلقه مالچ ایجاد کنید ، بنابراین بیشتر شبیه یک پیراشکی در اطراف تنه است. اطمینان حاصل کنید که لایه مالچ شما حداقل به خط قطره درخت (منطقه خارج از سایبان) برسد. لبه منظره را می توان در حاشیه مالچ اضافه کرد تا طرح مشخص تری داشته باشد.

3. از لهجه های باغ استفاده کنید

علاوه بر گیاهان مالچ و سایه بان ، سعی کنید چند لهجه باغ در اطراف درخت قرار دهید تا جای خالی پر شود. صخره های بزرگ و صاف یک عنصر طبیعی را به فضا اضافه می کنند و به جلوگیری از رشد علفهای هرز کمک می کنند. همچنین می توانید از چراغ های چشم انداز در زیر درختان برای لهجه چشمگیر شب استفاده کنید که باعث ایجاد سیلو و سایه ها می شود. باغ های کانتینر کوچک را در فضاهای آزاد قرار دهید تا ارتفاع و کنتراست اضافه شود. همچنین در زیر درخت مکان مناسبی برای یک باغ پری یا یک خانه وزغ قرار دارد.

توجه به فضای اطراف درختچه ها کمی مورد توجه قرار می گیرد. این نکات به سرعت و به راحتی منطقه اطراف یک درخت را به یک نقطه کانونی بصری در منظره تبدیل می کنند. نه تنها زیبایی درخت را برجسته می کند ، بلکه به سالم نگه داشتن درخت نیز کمک می کند ، بنابراین تا چند دهه دیگر بخشی از حیاط شما باقی خواهد ماند.

منبع: irgiardino

  • باغ ایرانی ریسو
  • ۰
  • ۰

ساده تر از آن است که فکر می کنید ،شما با یک بودجه ی کم می توانید طراحی باغچه یا باغ خود را متحول و بی نظیر سازید.

 

1- مشخص کردن مرز باغچه یا باغ

یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه های تبدیل باغ شما ، بریدن چمن به شکل مشخص است - چیزی مانند دایره ، مربع یا طولی. با استفاده از رشته آن را علامت بزنید و با استفاده از یک تخته (سعی کنید این تیغه استنلس استیل توسط Spear & Jackson) را برای بریدن چمن اضافی استفاده کنید. کار سختی نیست و فقط باید بعد از ظهر وقت بگذارد

2- کاشت را انجام دهید

مقرون به صرفه ترین راه برای پر کردن گلهای گل با گیاهان بسیار زیبا ، خرید چند ساله است که می توانید آنها را تقسیم کنید. ممکن است این مانند باغبانی سطح پیشرفته به نظر برسد اما واقعاً چنین نیست. این کار با تشکیل توده های چند ساله مانند سنگهای قیمتی ، استرالیا و ژرمیومهای سخت کار خواهد کرد.

به سادگی گیاه را از گلدان آن بیرون بیاورید و آن را به دو یا سه تکه جدا کنید که هر کدام مقداری ساقه و ریشه دارند. سوراخی را حفر کنید و هر قسمت را در گلدان خود کاشت کنید. سال بعد که آنها رشد کرده و گسترش یافتند، می توانید آنها را حفر کرده و مجدداً آنها را از هم جدا کنید تا گیاهان بیشتری بدست آورید.

3-درخت سیب خرچنگ گریه در شکوفه در بهار

با توجه به ابعاد و طول عمر آنها ، درختان بسیار ارزان هستند و فقط معدودی از آنها به نظر می رسد در ظاهر یک باغ تفاوت ایجاد کند. درختان کوچک مانند توت ژوئن ، Amelanchier lamarckii ، گیلاس زینتی مانند Prunus × incam 'Okamé یا سیب خرچنگ را امتحان کنید. سه مورد باید برای یک باغ یا باغچه متوسط کافی باشد.

4- روشنایی باغ

استفاده از لامپ های ریسه ای،  راهی سریع ، ساده و ارزان برای درخشش زیبا به پاسیو و فراتر از آن هستند. می توانید آنها را از طریق شاخه های درخت یا درختچه ترتیب دهید ، آنها را به نرده ها و مبلمان بچسبانید ، یا آنها را از عصا های گیر کرده در زمین معلق کنید. می توان آنها را از پلاگین داخل خانه اداره کرد ، بنابراین نیازی به برق ندارید.

5- اثر رنگ

پس زمینه طبیعت زیبا چمن سبز در برابر دیوار چوبی سیاه و سفید با الگوی تخته افقی

شما تعجب خواهید کرد که چقدر لک رنگ می تواند حصار قدیمی را دگرگون کند و زمینه ای جالب برای فضای سبز و گیاهان با جواهرات فراهم کند. و رنگی که باید انتخاب کنید؟ سیاه

عمق این رنگ برای طراحان باغ جادویی است. فراموش نکنید ، می توانید با نقاشی روی گلدان های گیاهان خود ، جلوه ی زیباتری ببخشید.

6- کاشت سبزیجات

حتی در کمترین فضاها می توانید روند رشد خود را بپذیرید. گوشه ای از باغ خود را گوشه گیری کنید ، خاک را آماده کرده و سبزیجات کاشته کنید. نه تنها این یک افزودنی عالی برای باغ شما خواهد بود ، بلکه شما از سبزیجات خوشمزه خود نیز برخوردار خواهید بود که در دراز مدت نیز موجب صرفه جویی در هزینه شما خواهد شد.

7-فیدر پرنده صندلی بانینگ

با نصب فیدر پرنده ، حمام پرنده یا خانه پرنده ، از حیوانات وحشی به باغ خود خوش آمدید. پرندگان بیشتری که به فضای بیرون شما جذب می شوند به معنای احتمال بیشتری برای گوش دادن به صدای آواز پرندگان است که برای رفاه شما بسیار عالی است. در حقیقت ، تحقیقات نشان می دهد که گوش دادن به صدای پرندگان می تواند به کاهش استرس و خستگی و همچنین کمک به مبارزه با اضطراب کمک کند.

 

به دنبال یک روش ارزان تر می گردید؟ قوطی های قلع را دور نریزید. قوطی های قلع قدیمی (از سوپ و لوبیای پخته شده) را بشویید ، رنگ آمیزی کنید ، با یک پرنده پر کنید و در باغ مخصوص غذای پرنده خانگی خود آویزان کنید.

8-حوضچه DIY

راه عالی دیگر برای جلب حیوانات وحشی به باغ شما استخر است - و به هیچ وجه هزینه زیادی نخواهد داشت. به سادگی سنگریزه ها و سنگ ها را جمع آوری کرده ، سوراخی در باغ حفر کنید ، از کف آن با آستر استخر محافظت کنید و با استفاده از سنگریزه و سنگ آن را مخفی کنید. سپس برای ایجاد حوضچه با آب پر کنید.

9- مسیرهای شن

پیاده رو سنگی در محوطه باغ

هنگام صحبت از مسیرها و پاسیوها ، ماسه سنگی مقرون به صرفه تر از سنگفرش است. برای قرار دادن آن در محل؛ منطقه را علامت بزنید ، سپس خاک یا چمن گشاد را دور ریخته و یک غشای نفوذ پذیر را پایین بیاورید تا علفهای هرز را از بین ببرید و شن را روی آن پخش کنید. برای عمق 2.5 سانتی متر هدف بگیرید. می توانید یک سنگ ماسه کم رنگ مانند سنگ عسل را انتخاب کنید تا با چمن و گیاه خود در تضاد باشید. یک کیسه بزرگ حدود 20 متر مربع را در بر می گیرد.

منبع : irgiardino

  • باغ ایرانی ریسو